fredag, september 21, 2007

Veckomatsedel v.37

Förra veckan vart det alldeles för lite middagar fotade, men såhär åt vi ändå:

Måndag:
Svamprisotto och stekt fläskkotlett.

Tisdag:
Cornflakesfisk och potatis

Onsdag:
Lagade Emil pasta med curry- och räksås medan jag var i skolan.

Torsdag:
Kikärtbiffar med morotstsatsiki och matvete med grönsaker.
Varning dock ang. receptet på biffarna. Jag använde inte så mycket mjölk som stod i receptet, för jag tyckte att det redan började bli väl rinnigt när jag hade haft i hälften. Och inte hjälpte det att man hade maizena i, de var omöjliga att steka ändå (jag provstekte en i mycket olja). Så efter lite ströbröd och en stunds vila för svällande så gick det bättre att steka dem. Men de vart goda, så prova!
Fredag:

Skulle det ha blivit fisk, men vart pizza från pizzerian istället.

Lördag:
Kokt fransyska , potatisgratäng och sås.

Söndag:

Vart det en enkel fisksoppa... rotfrukter, ärtor, buljong, fisk och dill - varmt och gott!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida