måndag, september 10, 2007

bla + bilder

Bloggen är inte bortglömd, den går bara på sparlåga just nu. Emil är hemma igen efter dryga 4 dagar borta. Och även om det har funkat bra utan honom, så är det skönt att ha honom hemma... lite mer tid över till studierna.

Inte har det hänt så mycket heller. Jag har jobbat helg och därmed har helgen varit rätt händelselös. Fast i söndags var vi och tittade på kakel till badrum och tvättstuga innan jag började jobba. Så nu har vi väl i stort bestämt oss om vad vi ska ha, väntar bara på att få se några prover som de skulle ta hem. Känns jättebra, det kommer bli såå snyggt!

Idag var vi på bvc till eftermiddagen. Alltid något av en självförtroendestärkande tripp att åka dit på öppna mottagningen. Alla dessa hålögda, trötta och lite panikslagna förstagångsmammor med nyfödda knoddar i famnarna som fascinerat tittar på mig när jag kommer inklampandes med trion. Ibland är det nån som vågar sig på att fråga något, "hur tätt?" eller "tre, orkar man det?". Och eftersom jag själv inte längre sitter där med första-barn-chocken kan jag le överseende och nicka ett stillsamt och förtroendeingivande "javisst gör man det" till svar medan två av vilddjuren leker "springa-maraton" genom korridorerna och den tredje tömmer blomkrukorna på lecakulor. Sedan lämnar man lokalen med högt buret huvud och en känsla av ens egen förträfflighet. Tänk att jag orkar med tre små barn! ;D

Några bilder:

Goaste Nora med Bamsen - en kramgo vän!


Vi har tomatplantor med gula körsbärstomater mot en södervägg, och de har visst fått bråttom nu när kylan slagit till. Plötsligt så driver dem tomater som aldrig förr, nu måste alla tomaterna mogna fort. Vilket iofs är väldigt trevligt, vi plockar och mumsar. :) Vackert färgspektra

Förra veckans veckomatsedel lägger jag upp så fort jag hinner. Det går trögt att ladda upp bilder på Blogger just nu, så det får vänta en stund.

6 kommentarer:

Blogger Ann-Sofie sa...

Sötaste Nora! Vad fin bloggen blev(ja den var fin innan också förståss) kram

9:04 fm  
Blogger Millan sa...

Tack! Återvände till mallen som jag hade från första början.. :)

3:22 em  
Blogger Lotta sa...

Vad roligt att se bilder på annat än bara mat. Blir så hungrig varje gång jag hamnar här. :)

De var söta båda två, grisen och Nora. :D

9:57 em  
Blogger Millan sa...

lotta: vänta bara så kommer snart fler matbilder... ;)

9:48 fm  
Blogger Busmamman sa...

Goaste Noran!
Nike älskar också sin Bamsen :)

Visst blir man stolt...mycket!!

11:43 em  
Blogger Nikki sa...

Känner så väl igen mig, både som förstagångsmamman och som trebarnsmamman *S* Visst är det härligt med trean man är liksom mer cool nu *S*

Vad sät Nora är!

Kram

Nikki med Noah

3:48 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida