lördag, september 29, 2007

Det finns inte mycket...

som luktar så gott som hackad gul lök och vitlök som gottar ihop sig i en skvätt olivolja. Idag blev det en stor sats tomatsås och Bucatini (tjock ihålig spaghetti) till lunch. Så gott! Ikväll ska jag göra egen sushi till middag, för första gången. Har aldrig provat på det förut, så vi får se hur det går. Ska handla snart.

Annars har vi mest fixat hemma idag. Emil har grejat med alla rören i tvättstugan och jag och pojkarna har plockat med deras leksaker. Var perfekt en regning och tråkig dag som denna att byta ut lite leksaker. Plockade undan sånt som de inte lekt med på ett tag från deras rum och från förrådet plockade jag fram bondgården, doktorsväskan, my little ponys och lite annat. Leksaker som de fått för länge sedan men sen tröttnat på, vart som nya idag och jätteroliga att leka med! Så ut i förrådet med de utrensade leksakerna, de blir nog roliga igen om några månader. :)

Jag har även börjat rensa ur alla garderober på övervåningen. Tre barn som växer ur diverse kläder, vinterkläder som ska fram och provas, mina kläder som ska rensas ur (så jag får plats med mer nytt istället ;)) osv. Har bara hunnit börja peta med det, och det är massor kvar! Men det måste göras, både för ordningens skull och för att vi behöver utrymmet. Så fort badrum och tvättstuga är färdigt så ska vi fortsätta med hallen. Och då måste vi tömma hallen på allt som finns där idag - skor, jackor, mössor, och grejer till förbannelse. *pust* Men det blir bra när det blir färdigt! :)

Snart är det dags för kakling i tvättstuga och badrum. Igår var jag och Emil och hämtade kaklet vi hade beställt och det ser sååå himla fint ut!! Vi har provat ut några olika konstellationer på köksbordet och har nog bestämt nu exakt hur det ska sitta i badrummet. Dags för lite bilder från arbetsplatsen snart kanske... :D

Vad har ni gjort en regning lördag som denna?

8 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Vi har lite trist matlagning nu för tiden eftersom Isak inte riktigt tål lök. Ibland lagar jag dubbelt, lökfritt åt honom och vanligt åt oss andra men det orkar man ju inte jämt... Idag blir det potatisgratäng utan lök. Inte så roligt men vi andra kan ju krydda med lökpulver och sådant så det funkar nog.

4:18 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag har inte gjort någonting! Det var länge sedan jag var så håglös, jag har tillbringat hela dagen på soffan och bara gått upp för att hjälpa barnen med något och fixat lunch ( rester ) - det är nog vädret som påverkat mig för här blåser det halv storm och ösregnar - trist! Men det är nog dags att jag försöker få lite fart på mig och förbereda middagen och sedan så finns det ju tvätten som ska i tvättmaskinen och huset behöver dammsugas och lakanen behöver bytas och veckans middagar ska planeras och handlingslista ska skrivas...

4:19 em  
Anonymous Anonym sa...

Vad vi gör en regning lördag...Jo, nästan exakt det som ni. *hihi*
Renoverar, rensar bland leksaker och kläder och lagar lite mat mellan varven.

Nu är det snart dags för soffan. :)

KRAM!

7:38 em  
Blogger Sarah sa...

Mmmm vitlök i pannan är mums för lukt sinnet :) Vi har inte gjort mycket. Varit och handlat lite, gått en promenad, slappat. Typ så .

7:58 em  
Blogger Alex sa...

Jag låg i sängen fram till klockan 10.30! Det kändes som helt rätt dag för det. Sedan var vi till IKEA, Coop och åt god pizza på XL-grillen :D Så ingen matlagning idag vilket var skönt.

9:34 em  
Blogger Ann-Sofie sa...

Åh vad kul att snart få se bilder på er tvättstuga! Jag och ena barnet har idag hejjat fram maken när han spelade sin sista match för säsongen i ösreg och storm,inte jättetrevligt men vad gör man inte:)

9:51 fm  
Anonymous Anonym sa...

Kikar in och viskar att jag lever...

2:28 em  
Blogger Millan sa...

lillasysteryster: Men åh vad jobbigt! Har I känslig mage, eller kan man vara allergisk mot lök? *okunnig*
Förstår att det blir bökigt - jag ääälskar ju min lök och använder i typ allt.. :/

jenny: men såna dagar behöver man också!!

ulle: vi har nog en ganska liknande vardag tror jag. :D

sarah: skönt med promenad, det trängde vi in på söndagen istället.

alex: Men vad skönt med sovmorgon - det behöver du!!

mamman: Vilken tapper fru och dotter! :)
Bilder från renoveringen kommer. Före-, mellan- och så småningom efter-bilder. =D

pyret: skönt att höra! Ta din tid!!

kram till allihop!

9:59 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida