måndag, augusti 27, 2007

Inget intressant

Jogghelgen över och veckan börjar på nytt. Jag känner att har har flera saker som jag skulle vilja sätta mig ned och blogga om, men inte riktigt tiden att få ihop de inläggen. Därför blir det ett sånt här tråkigt "detta-händer-just-nu"-inlägg, bara så att ni vet att jag lever. ;)

Måndag morgon, mycket kaffe och värmande grå kofta. Hösten var visst närmre än jag trodde. Ska snart åka med de äldsta barnen till dagis. Lilltjejen och jag får besök av min farmor idag, och det ska bli jätteskoj! Hon bor tillräckligt nära för att man bara kan sätta sig på bussen eller tåget.. eller ta bilen. Egentligen. Ändå blir det alldeles för sällan man träffas ändå. Därför är jag så glad att hon åker hem till oss idag. :)
Första riktiga träfftillfällena på fysiken och biologin sker denna vecka också, kvällstid. Två lärare, två labbar och två ribbor som kommer att sättas för resten av terminen. Hur krävande kommer dessa ämnen att vara? Kanske blir det tandagnisslan och gråt framåt december. Nej, det tror vi inte.. jag fixar det här galant! ;) Bara kakelugnsmakarn kommer snart och fixar kakelugnen så att det går att elda i den. Och vi får badrum och tvättstuga färdig isolerat, och grävaren kommer hit och gräver ned det nya vattnet i backen så inte slangen ligger kvar på öppen mark. Då kommer jag fixa det här galant! För om vi fortfarande har delar av huset oisolerat i december, plus att vattnet då antagligen frusit om det inte blivit nedgrävt, då blir det garanterat tandagnisslan och gråt, oavsett hur det gått för mig i skolan. ;)

Nu skickade jag upp Måns att väcka Nora, för vi måste åka snart. Bäst jag gör honom sällskap upp nu och sätter fart på den här familjen. :)

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vi bodde i ett hus förut utan vintervatten... Men det gick att ordna. Varje morgon fick E krypa under huset med en hårfön för att tina upp isen. Senare så hade vi dock lite dropp i badrummet på nätterna för att hålla vattnet rinnande...
Dock fixade vi det efter ett tag med isolering :)

2:12 em  
Blogger Unknown sa...

Vi får verkligen hålla tummarna så att huset blir helisolerat innan vintern! Känns jobbigt med hårfön som Pyret föreslår... ;-)

7:16 em  
Blogger Sarah sa...

Känner igen det där när man har fler ainlägg att skriva men inte kan få till alla på en gång.
Här hemma är kallt nu, måst efå i gång pannan för hösten verkar ha dragit in m stormsteg! Och ändå är det ff agusti....

6:28 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida