fredag, augusti 17, 2007

sömnadsprojekt

Håller på och syr servettväskor som sönerna ska ha med sig till dagis. På vårt dagis har "stor-barnen" egna tygservetter med sig och ska då ha typ necessärer eller liknande att förvara sina servetter i nere i matsalen. Hade sönerna fått önska själva hade de väl helst haft någon plastig variant med Spindelmannen på, men eftersom vi lever i en hierarki, där givetvis jag sitter på toppen och ungarna på botten, så har jag inte ens frågat de vad de önskar. Eller jo, det gjorde jag ju... jag frågade om de ville ha väskor med en rymdraket på och båda ropade ja! Så här långt har jag kommit:Jag har använt en gammal kökshandduk som jag klippte mitt itu och så några provbitar med tyg som jag fick vid ett annat tillfälle för att kunna se färgerna. Återkommer med fler bilder när jag gjort dem färdiga. Än så länge känner jag mig rätt nöjd med hur de blivit! :) Helt klart finare än spindelmannen iaf.... tycker jag. ;D

8 kommentarer:

Blogger Lotta sa...

Återigen... Du är såååå duktig och helt klart snyggare än Spindelmannen. :)

11:30 em  
Blogger Kattis sa...

Jättefina!, precis som allt annat du visar prov på här.

Själv så förlorade jag kampen om gympapåsen här hemma. Sonen sa att nu var han en stor kille, la undan min hemsydda och köpte sig en plastig sak med döskallar på...

6:37 fm  
Blogger Unknown sa...

Skitsnyggt! Jag älskar allt som är hemmagjort!

7:41 fm  
Blogger Ann-Sofie sa...

Jättefint, vad duktig du är! Kan du komma över och sy mina gardiner också *L*

11:53 fm  
Anonymous Anonym sa...

Supersöta! Bättre än Spindelmannen!

11:39 em  
Anonymous Anonym sa...

Jättesnygga! Spindelmannen kan gå och gräva ner sig - raketer är mycket häftigare ! :)

4:23 em  
Blogger Pernillas blogg sa...

Så pysslig du är *imponerad* De blir jättefina... Gillar inte spindelmannenprylar och liknande...

8:26 em  
Blogger Millan sa...

Lotta: Tack, blir verkligen glad! :)

Kattis: Man får välja sina strider nu ja, denna gång vann jag med servettväskorna, men jag förlorade kampen om inneskorna (vart med eldflammor på *ryser*) och nya kepsar med spindelmannen. Jaja, de vart ju glada. ;)

lillasysteryster: Jag med, hemmagjorda saker är typ alltid finare... och så egna!

mamman: Köp färdigsydda gardiner och fålla de med fållfix istället så slipper jag åka så långt.. ;D

pyret: mkt bättre än spindelmannen, tycker mamman iaf. :)

jenny: jepp, raketer är faktiskt riktigt populärt det med, så jag tror inte att sönerna saknar nåt.

pernilla: visst är jag pysslig! ;) Faktiskt så kände jag mig riktigt husmoderlig där jag satt och tråcklade ihop detta av en gammal kökshandduk och tygprover. :D

9:34 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida