fredag, augusti 24, 2007

Start

Så var skolan igång för terminen också. Tack och lov så kommer båda flexkurserna som jag ska läsa att starta. Ibland drar de in kurserna pga av för få sökande och pressad budget, men denna termin har det gått igenom. Skönt! Flexkurser innebär egenstudier med lab.tillfällen på kvällarna. Har man tur så hinns det kanske med nån teorigenomgång nån kväll, men det schemaläggs inte för det. Det är tydligen för dyrt med regelrätta kvällskurser. Men jag är iaf väldigt glad att det finns möjlighet att läsa på flex eftersom jag har Nora hemma. Det är tufft, kräver så mycket mer från en själv än när man läser "på plats", men värt det. Jag är ju också lyckligt lottad med ett läshuvud, så jag har det nog lättare än andra som har tuffare att ta in.
Så nu är de igång, och som vanligt när man läser flex så ligger man efter redan från start. Vid första träff-tillfällena den här veckan så delade de ut dag-kurserna planeringar och eftersom deras lektioner redan är i full gång så har de redan hunnit med ett halvt kapitel var i varje ämne. Dessutom kan ju en lärare gå igenom ett halvt kapitel ibland på bara en timmes lektion, han fokuserar på det han tycker är viktigt och struntar i resten. Men jag hinner ju aldrig med att läsa ett halvt kapitel på en timma, så egenstudier är sååå mycket mer tidskrävande. Men men, det är ju bara att sätta igång och läsa istället för att sitta här vid datorn och lata sig. ;)

I helgen jobbar jag. Emil, som kommer hem från sin konferens först ikväll, ska försöka få en del gjort i badrummet tillsammans med alla barnen. Alltid lätt att försöka snickra med tre hjälpvilliga småttingar mellan 1 och 5 år. ;) Men för varje liten sak som blir gjord så är vi ett steg närmre ett färdigt badrum. Det gäller att ha rätt inställning.. ;)

En trevlig helg till er alla!!

3 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Du är duktig som har sådan disciplin att du klarar att plugga så där! Det blir nog något stort av dig en vacker dag :-)

Ha en trevlig helg!

11:26 fm  
Anonymous Anonym sa...

Trevlig helg till dig med! :)

12:57 em  
Anonymous Anonym sa...

Trevlig helg till dig från mig :D

2:34 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida