tisdag, augusti 21, 2007

Emils tårta



Vägen till min mans hjärta går alldeles tydligen genom magen. Iaf om det gäller choklad eller nougat. Därför blev det en nougat-tårta till honom på dagen (eller dagarna innan då). Den blev syndigt god och ordentligt mäktig, därför finns det en liten bit kvar i kylskåpet. Men den krymper stadigt, har precis mumsat i mig en bit nu till fm-kaffet. Men så är jag sjuk också, och då får man väl äta tårta om morgonen!? ;)
Förkyld som bara den är jag, så jag tänkte försöka hinna vila nu innan jag ska hämta pojkarna. Nora är ju så lugn och stillsam som alla ettåringar, så jag kan ju bara ligga på soffan och vila medan hon sköter sig själv. Eller nej, så var det ju inte... jag får vila medan jag jagar ettåringen kanske? ;)

8 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Mums!!! Den där tårtan ser verkligen syndigt god ut!

Och det är klart man får äta tårta när man är sjuk! Krya på dig!

9:38 fm  
Blogger Busmamman sa...

Mumsigt!!
Tårta är ju aldrig fel :)

3:42 em  
Anonymous Anonym sa...

Tårta är ett måste när man är förkyld - fungerar lika bra som vilken medicin som helst! ;) Hoppas att du blir bättre snart!
*kram*

4:04 em  
Blogger Miss Mess sa...

Dreggel..

7:53 em  
Blogger Sarah sa...

Mmmm ser vansinnigt god ut! *vill ha*

8:13 em  
Blogger Ann-Sofie sa...

Mums med tårta! Krya på dig och ät massor av tårta;)

8:51 em  
Anonymous Anonym sa...

Åh den ser underbar ut! Jag är inget tårtfan egentligen, men den här lockar till och med mig. Recept??

Kram Anniz

1:09 em  
Blogger Millan sa...

lillasysteryster: ja, syndigt god! tack för krya-på-dig:et.. :)

busmamman: nej tårta är aldrig fel... tyvärr! ;)

jenny: man tycker ju det.. kanske blir jag jättefrisk nu när jag både ätit tårta OCH chips. *hoppas* ;)

charlotte: en servett kanske? ;)

sarah: har du vägarna förbi någon gång så looovar jag att bjuda på tårta!! :D

mamman: känner mig redan bättre - tack!

anniz: receptet är enkelt faktiskt.. köpte färdiga bottnar och fyllde båda lagren med nougatmousse (vispad grädde blandad med nougat). Sedan vispgrädde med lite arraksessens i på toppen och sidorna. Egentligen ska man ha punsch i grädden, men jag hade ingen hemma. Spritsade små "skålar" runt om toppen och hade i lite nougat i dem, hyvlad mörk choklad i mitten (låt chokladen bli liiiite mjuk i micron eller så så blir den finare när du hyvlar den). Och så hackade hasselnötter blandat med brunt strössel på sidorna. Mums!! :D

2:31 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida