tisdag, maj 08, 2007

Städdag!

Ah, nu är heeela huset städat. Vi har våttorkat alla ytor, städat undan det som blivit liggande och dammsugit och moppat alla golvet. Så skönt att få det gjort, nu duger det med dammsugning och nån enstaka golvtorkning innan nästa städdag. *mycket nöjd*
Det enda som nu återstår av städdagen är fikat... kokosboll och te vankas snart. :)

Valborg har jag inte nämt ju - det vart jättelyckat! Supergod mat och en överlag väldigt trevlig kväll. TP och drinkar in på sena natten. Tja drinkfritt för mig då, den ammande chauffören. ;)

Nej nu var det ju te och kokosboll som gällde. Sedan blir det nog en powerwalk eller nåt, är så trött i benen att jag inte orkar med någon joggingtur ikväll tror jag. Men gå kan man ju alltid.


Nora har världens roligaste storebror. :)

Filosoferande bröder.

9 kommentarer:

Blogger Ponder sa...

Vad skönt med ett nystädat hus! Vi är ungefär halvvägs där, men det tar sig. Fina bilder, som vanligt, och dukningen med.

10:21 em  
Blogger Alex sa...

nystädat har jag haft mycket på sistone...men nu vaknas packdamm och gamla dammtussar :) Liiite kan jag väl röja innan ni kommer på lördag...

9:07 fm  
Blogger Busmamman sa...

Duktiga ni!
Här är det dammigt värre...

12:05 em  
Blogger Lotta sa...

Vad fint dukat!!! Och vilka fina barn du har!!!!

1:15 em  
Anonymous Anonym sa...

Vilken fin dukning. Skulle också vilja ha nystädat men det blir liksom aldrig det här känns det som.

6:06 em  
Anonymous Anonym sa...

ÅÅH vad gärna jag skulle vilja ha det nystädat och såp-skurat nu!!!! Jag betalar er tåget om ni kommer hit och städar ;)


Underbara foton på barnen! Kram!!!

10:19 em  
Anonymous Anonym sa...

vilka fina bilder!! :-)

7:15 fm  
Blogger Miss Mess sa...

Vad mysigt grabbarna ser ut att ha när de sitter där nära, nära varandra. :0)

2:24 em  
Blogger Minianna sa...

Åhhh Gud vilken fin dukning!!!! Supertjusigt ju!

Vi har också vårstädat ur här hemma!! håller med om att det är en helt outstanding skön känsla när det är gjort!

Kramkram

7:58 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida