fredag, maj 04, 2007

Ensam hemma

Ni finns överallt. Mina barn. Synliga även utan er fysiska närvaro. Som om varje kubik luft i detta hus fortfarande andas era andetag.

En stillsam gunga i morgonsolen. Fortfarande i ett långsamt svingande, som om han precis klev av den och sprang över gräsmattan med lätta steg och ett bubblande skratt i strupen.

I kylskåpet syns det malplacerade; ett halvätet kex och två öppna småförpackningar med russin. På nedersta hyllan. Att sparas till senare.

Små påminnelser och minnen. En leksak här, en bortglömd stövel där. Kittlar mitt inre och får mig att le i min ensamhet. Och lyssnar jag riktigt noga så kan jag nog höra er dunsa ned för trappan. Skrattande. Bråttom. Uppslutna i leken.

Tänk att inte ens när jag är ensam hemma lämnar ni mig ifred.
Mina ständiga följeslagare. Jag bär er, med mig. Alltid.

9 kommentarer:

Blogger Alex sa...

mmm...fint skrivet. Här är det Felicia som alltid finns här - man hittar teckningar eller små leksaker här och var fast man tjatat om att hon ska plocka undan ;)

Ponder vill komma och se ESC i Knutby 12 maj...Du kunde skjutsa va!?

7:22 em  
Anonymous Anonym sa...

De är för härliga de där små tecknen på att man aldrig aldrig är ensam längre.

Jättefin text Millan! som alltid målande och vackert skrivet!

8:33 em  
Blogger Pernillas blogg sa...

jättebra beskrivet... man ser det framför sej... en sån härlig känsla det är att de alltid kommer finnas här, största lyckan nånsin...

8:55 em  
Blogger Hanna sa...

Åh *snyft* Visst är det så! När jag är i skolan kan jag komma på mig själv med att sitta och le kärleksfullt mot grötfläcken på tröj-ärmen *s* Dessa ljuva små påminnelser...

Underbart skrivet!

10:34 em  
Blogger Unknown sa...

Så vackert. Så sant!

9:13 fm  
Anonymous Anonym sa...

Så fint och så träffande!

9:27 fm  
Blogger Cina sa...

Väldigt bar och fint skrivet. De finns överallt och lämnar en aldrig och skönt är väl det!

11:08 fm  
Blogger Disanisa sa...

Så fint skrivet...visst är det så!

3:26 em  
Anonymous Anonym sa...

Va fint skrivet! Och sant!

2:41 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida