tisdag, april 17, 2007

Varsågod?

Jag är tacksam för mina barn. Alla tre. De är verkligen en fantastisk gåva. Ett eget mirakel var och en av de, som jag får vara med och uppleva.

Och jag är tacksam för att mina barn har varandra. Vilken glädje och trygghet de ger varandra! De är mer än vänner. De är syskon.

Jag är tacksam över att jag är mamma. Det är inte alla förunnat, tyvärr. Det är verkligen en livsfyllande uppgift. Bland det största man kan uppleva.

Den korta versionen då - jag är tacksam.
Men, mina vänner, vissa dagar... vissa dagar vill jag bara ställa av alla tre på grannens trapp, ringa på dörrklockan och springa så fort jag kan.

11 kommentarer:

Blogger Lotta sa...

Kan man inte låna ut sina barn bara för en liten stund? :)

4:36 em  
Blogger Alex sa...

Tack Millan att vi äntligen får läsa liiiite negativt också - så vi vanliga tålamodsbristande mammor slipper få dåligt samvete när man läser om din idyll *retas*

Just nu ensam med båda ungarna till torsdag kväll...har tänkt både en och två gånger att smita iväg.

9:01 em  
Blogger Lallamen sa...

Jag instämmer med föregående talare (skrivare). Tack och lov att det finns sådana dagar för dig också ;o)Min känsla av lättnad när jag läser dina ord påminner mig om ett av inläggen på Ur Barnamun på Aff
"Vi var hos min svärfar idag. Barnen var rätt stökiga ett tag och jag försökte förklara att det inte bara är vi som tycker det är jobbigt när de bråkar borta, utan att även andra tycker att det är jobbigt. Då kläcker elvaåringen ur sig " Och en del tänker, vad skönt att det inte bara är vi som har såna ungar" " (fru_bill)

9:22 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag skriver under på alltsammans! God natt :)

Kram Anniz

10:25 em  
Anonymous Anonym sa...

Oh du beskriver det på pricken som det är :-)Preciiiiis så är det här med mellan varven

7:39 fm  
Blogger Busmamman sa...

*s* Ja ibland så ;)

4:32 em  
Anonymous Anonym sa...

fnissar högt.
vet du. precis så är det! man älskar dem järnet men ibland vill man bara lämna dem till någon . en stund iaf.

8:55 em  
Anonymous Anonym sa...

Så bra skrivet...jag håller verkligen med om allt. Barnen är gåvor som ibland (ganska ofta just nu) kan reta gallfeber på en, det är livets gåva :-)

9:30 em  
Anonymous Anonym sa...

Så sant som det är sagt!

RIO brukar vi skoja om att vi ska åka till när det är too much!! :)

Alldeles för längesedan jag var här o hälsade på. Hoppas att allt är bra!//M

9:57 em  
Blogger Millan sa...

Hehehe.. jag får nog skriva mer om de negativa sakerna i bloggen tror jag. Jag lovar att vi bråkar och gnäller på varandra nästan dagligen! ;D

Å grannen var inte hemma... så det sket sig..

;)

8:37 fm  
Anonymous Anonym sa...

Även jag skriver undan på allt :)

3:46 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida