onsdag, april 25, 2007

Veckomatsedel v. 16

Måndag:
Stekt (ekologisk) fläskkotlett, potatis och morot i ugn, champinjoner och rödlök, skysås och grönsaker.
Tisdag:

Köttfärspiroger (+ att jag hade i en massa vitkål, blev jättegott! Drygade ut köttfärsröran med typ hälften köttfärs, hälften strimlad vitkål. Och så purjolök, chilisås, soja, peppar som vanligt.)

Onsdag:
Chili sin carne (alltså utan kött, istället med små linser.. och bönor och allt det där). Stekpannebröd till.

Torsdag:
Var jag på kemin och killarna åt själva.

Fredag:
Lite kvällmys för föräldrarna när barnen somnat, istället för middag.

Lördag:
Jobbhelg utan luncher hemma, och middagen blev vi bjudna på hemma hos farfarn.

Söndag:
Lövbiffsgryta med kålrot, curry, grädde, mm. Potatis och morot med massor av vitlök och grönsaker.

Etiketter:

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Nu blev jag sjukt hungrig!!

5:19 em  
Anonymous Anonym sa...

Mmm..det ser lika gott ut som vanligt! Önskar jag hade lite mera energi nu för att sno några av dina recept, men jag vet knappt om jag orkar laga någon mat. *gäsp*
Blir det något över kan du väl slänga hit resterna? ;)

Kram!!

7:36 fm  
Anonymous Anonym sa...

Sååååå jävla fucking ÄCKLIGT!!!!!!!!!!!!!!

12:26 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida