tisdag, maj 15, 2007

Brödbak

Det är faktiskt en alldeles speciell känsla att baka eget bröd. Sätta en bröddeg, knåda en stor varm vetedeg och att känna hur huset fylls med nybakt-bröd-doften. Jag gillar det. Ännu roligare är det sedan jag fick den jättebraiga assistenten från jättebraiga svärmor, hur enkelt som helst att sätta deg ju. Och såklart den härliga femåringen som lyckligt suckar att "det luktar u n d e r b a r t mamma!" när bröden står i ugnen. :)

Bröd på jäsning

Två färdiga formfranskor att skiva och frysa in.

4 kommentarer:

Blogger Pernillas blogg sa...

mmmm, känner nybakt-doften ända hit... hoppas jag får tillbaks baklusten snart jag oxå... det är ju jättekul å baka tycker jag...
ser gott ut!!!

8:03 em  
Anonymous Anonym sa...

Ser underbart gott ut.

8:34 em  
Blogger Malin sa...

Mmmm, såååå gott med hembakt bröd.
Här hemma äter vi i princip endast hembakt. De få gånger vi glömt baka är frukosten pest. Då måste man ju äta köpt bröd!

8:56 em  
Blogger Miss Mess sa...

Smarr! Vi bakar vårat eget bröd alldeles för sällan tyvärr. Har inte riktigt orken just nu.

Kram.

10:03 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida