söndag, april 15, 2007

Veckomatsedel v. 15

Måndag, annandag påsk:
Lunch(brunch): Engelsk frukost. Onyttigt, men gott! Knaperstekt bacon, äggröra, vita bönor i tomatsås, stekta champinjoner och tomater. Bröd, jos och kaffe.
Middag: Hos farfarn.

Tisdag
:
Senapssej med fullkornsris, gröna ärtor och sallad med rostade solroskärnor och färskriven parmesan.
Onsdag:

Sallad med quiona, fetaost, paprika, oliver, dressing, mm.
Torsdag:

Ugnstekt lax med timjan och vitlök. Pasta med olivolja, peppar och färskriven parmesan. Ugnsstekta hela färska tomater, sallad och morot.
Fredag:
Hämtpizza

Lördag:
Lunch: Omelett med bl.a. palsternacka, chili, paprika, kräftstjärtar.
Middag: Nope, barnen fick smörgås å välling. Jag och E åt glass. :)

Söndag:
Lunch: Pasta med stuvad broccoli och parmesan.
Söndag middag:
Lax i ugn med gräddig örtsås och pressad potatis. Blandad sallad med vitkål, blomkål och paprika.

Etiketter:

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tack för ännu en inspirerande matlista! Alltid tacksamt, speciellt i dag när jag ska skriva vår egen veckomeny :)

Kram Anniz

7:59 fm  
Anonymous Anonym sa...

Åh vilken meny! *slurp*

Jag får riktigt dåligt mammasamvete här med vår meny...:o
Den är inte alls lika välkomponerad...:p

Vilken ljuvlig helg det har varit ja!!! Vad sugen jag blev på engelsk frulle! KRAMIS!

9:13 fm  
Blogger Pernillas blogg sa...

Jag blir alltid så hungrig och sugen när jag kollar dina matsedlar!!! Mums!

2:09 em  
Anonymous Anonym sa...

gud vad gott det såg ut! jag älskar din blogg! skulle behöva tips.. har precis flyttat till stockholm med min sambo och vi är verdelös på att laga mat! har du några enkla tips? och hur lagar man denna rätt? ha en bra dag! mvh Sara

4:29 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida