onsdag, februari 14, 2007

Veckomatsedel v. 6

Måndag:
Panikmiddag enligt vad-har-vi-i-skåpen; pasta med sås av bacon, lök, paprika, svamp, matgrädde och kryddor.
Tisdag:
Ännu en tömma-skåpen-middag. Hittade lite lax i frysen så det blev ugnsstekt lax, potatismos och hummersås.
Onsdag:
Gick det inte längre, så jag åkte och handlade istället för att laga middag. Emil serverade barnen fiskpinnar? För mig och Emil blev det ciabatta med bl.a. mozarella och en kopp te när jag kommit hem från affären.

Torsdag:
Ugnsstekt kyckling, råris och en cf-baserad salsa. Ostfyllda tomater och varm bönsallad till.
Fredag:
Ruggigt god paj med gröna linser, paprika, svamp, chili och timjan. Cole slaw och grönsallad till.
Lördag lunch:
Pajresterna

Lördag middag:
Tunnbrödklämmor med senaps- och dillpotatis, röd lök, kokt ägg, gurka , inlagd sill och lite kesella(eftersom vi inte hade nån gräddfil hemma). T.o.m. den ammande mamman fick ett litet glas öl till när bebisen hade somnat efter sista kvällsamningen.
Söndag lunch:
Killarna i familjen fick omelett med ris, korv och grönsakerMamman åt knäckebröd med grönsaker och makrill och lite äggröra... allt för att slippa korven. ;)

Söndag middag:
Pasta och kycklingfile stekt i ugn i tomatkross, oliver och kapris. Parmesan och grönsaker till.

Etiketter:

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

och ännu en gång fascineras man över både kreativiteten samt nyttigheten och hur du öht hinner tycker jag är helt makalöst!

7:54 em  
Blogger Frida sa...

Wow... Nu ska jag också se till att tömma mina skåp/kyl/frys. Jag återkommer kanske och ber om tips vad jag ska göra av mina fiskpinnar (svååårt...) och kycklingfiléer. Och vad ska jag göra av lådan med Piggelin? *s*

8:31 em  
Anonymous Anonym sa...

Alltid så smaskig mat! Så imponerad, och inspirerad..."stjäl" lite recept här då & då. Hoppas allt är väl med er!

Kram Anniz

8:14 em  
Anonymous Anonym sa...

Tur att jag är proppmätt, annars hade jag gått bärsärkargång i skåpen efter mat som inte kommer i närheten av det jag ser här på bild.

8:51 em  
Anonymous Anonym sa...

Saknar dig! Vart är du?

Kram Anniz

8:03 fm  
Anonymous Anonym sa...

hoho Millan tjoho var har du tagit väägen? Inte är ni sjuka igen? Elelr har det hänt något annat? Hoppas att ni är okej. LÄngtar efter ett livstecken från dig och de dina.
kram

11:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

En till som saknar dig här! Hoppas allt är bra och att du bara har mycket att göra...

Kram, Sanna

8:13 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida