fredag, februari 09, 2007

Veckomatsedel v. 5

En mkt försenad matvecka, men bättre sent än aldrig va!? :)

Måndag:
"Köttfärssås" gjord med gröna linser, morötter, tomat, lök, vitlök, balsamvinäger, kryddor och massa parmesan. Pasta och grönsaker enligt bild till.

Tisdag:
Ugnsstekt sej med champinjon- och persiljetäcke. Kokt potatis och grönt.

Onsdag:
Liams önskemiddag på födelsedagen; stekt potatis, bacon, korv och ärtor. Lite extra grönsaker till det.

Torsdag:
Sallad med tonfisk, quinoa, rädisor, fetaost, kokt ägg, mm och yoghurtdressing.

Fredag:
Tomatrisotto, stekt kyckling, grönsallad, riven morot i vinegrett och tomat- och mozarellaskivor med olivolja och flingsalt.

Lördag lunch:
Lunch hos svärmor, italiensk smörgåstårta och glasstårta efter det.

Lördag middag:
Tomatsoppa med bönor

Söndag:
Var halvdan matdag hela dagen pga av kalas. Yoghurt, smörgås och välling stod bl.a. på menyn.


Etiketter:

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag är lika imponerad som vanligt av dina maträtter! Vilken fantasi du har!!! Beundrar verkligen dig!

3:24 em  
Anonymous Anonym sa...

Absolut bättre sent än aldrig. Missar aldrig dina veckomenyer. Det är så mycket smarrigt. :)

Skönt förresten att Nora blivit bättre.

7:30 em  
Blogger Unknown sa...

Jaha... så var min ångest inför vår veckomatsedel ett faktum. Du är ju så initiativrik och lagar alltid så nyttig mat!

;-)

8:56 fm  
Blogger Sarah sa...

Mmmmm ser lika gott ut som vanligt :)

1:19 em  
Anonymous Anonym sa...

Fisk & champinjoner är en oslagbar kombination, älskar det! Fisk i ugn är överhuvudtaget en bra rätt, nyttigt, enkelt & supergott! Hoppas allt är väl med er!

Kram Anniz

7:55 em  
Anonymous Anonym sa...

Mums vad gott det ser ut. Nu fick jag inspiration till veckans matsedel. Tack! :D

Kramar!

11:06 fm  
Anonymous Anonym sa...

Fasiken va hungrig jag blev nu! Kan jag också få en önskemiddag när jag kommer nästa gång? :)

3:36 em  
Blogger Frida sa...

Hos oss var det som din söndag. Fast hela veckan. Jag ska nog ta med mig man och barn hem till dig och äta nån gång. *bjuder in mig själv*

10:52 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida