tisdag, februari 13, 2007

Dekorerad

Så var man där igen, i eran av den kladdiga vänsterärmen. Ni vet den där tiden i en småbarnsmammas liv då vänsterärmen ständigt verkar vara garnerad med någon slags oindetifierbar orange torkad smet. Glömda och borta är de sura, uppkräkta mjölkfläckarna och i dess ställe pryder bebisens middagsrester tröjärmen. Vänster tröjärm.

För hon är ju så snabb, den matglade bebben. Vid varje ovakat ögonblick tar hon sin knubbiga och kladdiga lilla hand och låter korvfingrarna snabbt sluta sig kring mammans ärm. Lockande är det att sätta sig tvärs över bordet vid nästa matning, där hon inte kan nå mina nybytta kläder med sina kärleksfulla matgåvor. Men då tittar hon på mig med sina stora blå och blinkar. Som om hon undrar vad jag gör ända där borta, så långt ifrån henne. Så den blödiga mamman skjuter sin stol närmre och gör sitt bästa för att avvärja sig mot de farande nävarna. Det brukar dröja ett par skedar, sedan släpper jag uppmärksamheten för att räcka mig efter vattenflaskan kanske. Och då är hon ju där. Hugger tag i ärmen, tittar på mig och ler.
-Varsågod mamma!

9 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

jag har en högerarm jag för Z sitter på min högra sida!

8:15 em  
Anonymous Anonym sa...

Så klart man ska. Ju klibigare, dessto bättre ;)

8:32 em  
Anonymous Anonym sa...

Jo tack, den kladdiga ärmen finns här med ;)
Sen har Nickan en förkärlek till att torka sin mun mot min axel...det är väl inne med fläckar, eller? :)
Kram!

9:17 em  
Blogger Alex sa...

Aha! Mysteriet löst ;) Nu förstår jag hur det ligger till...

Härligt busig bild på fröken Nora.

9:51 em  
Blogger Nina sa...

Sötnosen Nora :) Än sålänge har jag rena ärmar, men ständigt dreggelfläckar på axlarna. Tilda roar sig med att suga på min tröja när jag har henne i famnen...Gärna snora av sig lite också ;)

10:29 em  
Blogger Unknown sa...

Högerarm här med!

Men Isak kräks ännu en hel del (antagligen svag magmun) så jag har både kräkfläckar och matfläckar som dekoration :-)

10:27 fm  
Blogger Busmamman sa...

Nepp här är det kräkfläckar än :)
Men hon är ju offantligt söt den där!

5:25 em  
Blogger Cissi sa...

jag är i ett mellanstadium nu tror jag.. Sophie kräks inte så mycket och mat är hon ju inte så intresserad av men varje gång vi försöker med mat så har även jag en vänsterärm som är kladdig ;)

8:27 fm  
Blogger Frida sa...

*läser och ler* Och vilken goo bild!

8:34 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida