måndag, februari 12, 2007

Gääääsp!

Åå-å-ååååhh vad trött jag är idag! Klockan är bara elva på förmiddagen och jag sitter redan och gäspar vid min kaffekopp. Dålig på att uppdatera bloggen är jag också, men jag pekar på kemiboken och skyller på den.

Och idag blir det inte heller något långt inlägg. Har så mycket annat som jag vill hinna fixa med. På morgonen har jag och Nora varit och storhandlat för hela veckan och nu ska jag packa in de sista torrvarorna och sedan koka päronpuré till lill-fröken. Har massa projekt som ligger och väntar i syskåpet också, som pockar varje gång jag öppnar den dörren för att lägga in något. Två fina nyinköpta tygbitar som ska skapas utav och lite kläder till lagning. Och så har jag ju lovat att sy en liten "servett-väska" till Liam som han ska sin matservett i (barnen har med sig egna tygservetter till lunchen på vårt dagis). Får bli utav nån av alla de små stuvar som blivit över.

Nä precis, här skulle jag ju inte sitta. Kaffekoppen gapar snart tom och tiden rinner bara iväg. Mot äventyren(= matuppackningen och disken)! ;)

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tänk så mycket man skulle hinna om inte internet fanns...fast livet skulle å andra sidan bli lite tristare också. Funkar det bra att handla med din minsting?? Här kan jag säga att det är absolut, totalt katastrofalt att handla med min lillfis. Hon vägrar sitta i kundvagnen, vägrar sitta i sittvagnen. Ska upp i famnen, och sedan ner på golvet, skriker och fäktar...Ingen av mina andra barn har varit jobbiga i affären, men denna...pust! Numera handlar jag kvällstid, ensam...ganska skönt! Ha en bra dag!

Kram Anniz

1:44 em  
Blogger Nina sa...

Härliga äventyr...not...men man måste ju...hoppas det går bra med kemin..
Men kaffepaus framför datorn måste man ju ha...och en liten kaffeskvätt kan man ju spara på länge *s*...

3:50 em  
Blogger Cissi sa...

oj vad du står i! njut du länge av kaffet :)

7:55 em  
Blogger Unknown sa...

Egna servetter på dagis? Jag vet inte riktigt om jag förstår den stora vinsten med det. Så mycket papper går det väl inte åt när de äter? Och vatten tvättar ju bort smutsen efteråt. Men det kanske ligger någon annan tanke bakom?

Hoppas du får tid att plocka fram symaskinen snart. Jag borde göra det samma men hittar aldrig möjligheten!

8:38 fm  
Blogger Millan sa...

Anniz: det funkar jättebra att handla med N. Oftast är hon lungnet själv. :) Jag tar t.o.m. med mig alla tre själv och storhandlar ibland. Funkar det med.

Nina: kemin går bra och är rooolig!! :D Å kaffepaus måste man ha!

Cissi: Njuter av kaffet.. kan man göra annat!? ;D

Lillasysteryster: Vet egentligen inte varför de har tygservetter. Tror inte att det är av besparingsskäl (iofs är det ju en privat förskola som prioriterar att lägga pengarna på själva verksamheten och personalen). Kanske för att de ska lära sig att ha och använda servett vid måltiden? Och för att deras "matsal" ligger en våning nedanför deras toalett?

8:06 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida