måndag, juli 02, 2007

Kväll

En sådan kväll. Sommarkväll då ljuset verkar dröja sig kvar i evighet. Det är vackert, stilla och en aningen melankoliskt. Eller så är det mitt sinnelag som sätter prägeln.

Jag är melankolisk. Vet inte riktigt varför. Dagen har varit bra, kvällen trevlig med både middagsbesök och dubbelt fikabesök till kvällen. Men nånstans då lugnet la sig, barnen somnat och disken plockats undan så kom vemodet. Funderingar och frågetecken växer sig stora, som oöverstigliga hinder. Men jag vet, ikväll är ingen kväll att försöka lösa dilemman. Och oro eller ängslan löser ingenting. Förändrar ingenting. Sparar mina tankar till en annan dag, en lättare dag. En dag då samma "problemen" blir en utmaning eller till och med en välsignelse. Bäddar ned mina tankar och inväntar morgonen. Godnatt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida