torsdag, juni 28, 2007

Matsäcks-tema

Sista dagarna på våra barns dagis så ska barnen ha lunchmatsäck med sig. De får inga matleveranser den veckan och då ska matsäcken vara packad i ryggsäck så att de kan äta lunchen ute. Våra killar älskar det och tycker att det är såå roligt och mysigt att packa ryggsäcken. De tre sista dagarna hade de detta packat:

Dag 1:
Pastasallad med bönor och kycklingklubba, klementingubbar och gottekaka med strössel.


Dag 2:
Sojakorv och ketchup i smördeg, morotsstavar och fling-armband. Fruktspett och blåbärskaka i smörpapperspaket.


Dag 3:
Spett med ugnsstekt färskpotatis och köttbullar, tomat och sugarsnaps. Melon och carambole. Sen fick de även med en varsin syltbulle som jag glömde ta kort på... jag åt upp de istället. :)

Etiketter:

16 kommentarer:

Blogger Lisa sa...

Jösses vilken smarrig matsäck!

12:11 em  
Blogger Lotta sa...

Kommer du på allt själv eller snor du idéerna? Kan man verkligen vara så uppfinningsrik? :) Du gör allt så piffigt... små paket och spett.

1:10 em  
Blogger Millan sa...

haha.. både och, lotta. Spetten är ju en matsäcks-klassiker som gör det lättare för barnen att äta också. Paketet kom till för jag behövde nåt att hålla ihop smörpappret med... tog fram ett band, knöt och vips vart det små paket. :)
Fling-armbandet läste jag om på nätet och samma att rita gubbar på frukten. Veckan innan hade de banan-gubbar och det vart så populärt att en repris beställdes omgående.. ;)

1:20 em  
Anonymous Anonym sa...

Shit... Jag som tycker att jag är duktig när jag lyckas skära blodpudding i lagom tjocka skivor eller inte bränner vid fiskpinnarna ;)!

Tjuuusigt!

2:13 em  
Anonymous Anonym sa...

Åh, vilken tur din familj har som har dig! Jag skulle anställa dig som kock direkt! Det här var de finaste matsäckar jag har sett och säkert var de lika goda. Hur gör man korv i smördeg? Och recept på gottekaka med strössel önskas också *ber snällt*

Ha en bra dag!

2:15 em  
Blogger Busmamman sa...

Staaaackars dina barn ;P

3:02 em  
Anonymous Anonym sa...

Hej igen,

jag vill bara tala om att jag inte längre är så anonym - jag har skaffat hemsida! Välkommen :)

3:36 em  
Blogger Lallamen sa...

Inte undra på att dina barn tycker det är roligt att ha med matsäck. Här ska knyckas idéer ;-) Du är ju bara helt bäst!

5:52 em  
Blogger Kattis sa...

Tycker nog att jag gör matsäck med omsorg, men det här det är baske mig kärlek. Ljuvligt!

6:55 em  
Anonymous Anonym sa...

Wow vilka fina matsäckar! Det är ju superkul att hitta på just matsäckar till barnen.

Tack för inspirationen! Kram!

7:53 em  
Blogger Millan sa...

Oj vilka fina kommentarer!! Tar åt mig och blir så glad!!

Ja det är kul med barnens matsäckar, och att de blir så glada över dem. Så jag mottar gärna tips och idéer från er med! :D

10:10 fm  
Blogger Nina sa...

Ojoj..Du är en sån där hemsk mamma som jag blir grymt avis på ;) Vill också vara så duktig. Men om du fortsätter att lägga ut såna här bra tips och bilder så kan jag härmas lite...*s*
Kram

12:56 em  
Anonymous Anonym sa...

Oj vilka härliga matsäckar dina barn hade med sig! Nu får man ju skämmas lite, Maja måste ju varit grymt avundsjuk när de skulle äta ;) Tack för tipsen i alla fall, nästa gång det är matsäcksdags ska mitt barn också få rolig matsäck :)

7:29 em  
Anonymous Anonym sa...

Om du inte redan gissat det så var det jag som skrev det ovanför :)

Sussi

7:30 em  
Anonymous Anonym sa...

Vilka härliga matsäckar. Snor med mig några tips till Albins kommande matsäcksdagar.

*kram*

11:21 fm  
Anonymous Anonym sa...

eeeeh vet du, om jag hade varit en annan mamma på er förskola hade jag nog avlidit i en släng av total avundsjuka och imponering. (kan man säga så. Förvirrad)

8:46 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida