fredag, juni 29, 2007

Ett annorlunda recept

Fredag och dags för fotbad när barnen somnat. Detta behövs:

1 balja eller liknande
massor av varmt vatten
salt, kanske ½ dl på 5liter vatten
en skvätt olivolja

Sedan behövs även en mjuk frottehandduk, en god bok, en sandpappersfil och fuktkräm.

Blöt fötterna i det salta vattnet länge. Gärna en halvtimma. Läs den goda boken under tiden. Ett glossigt magasin eller ett bra teveprogram funkar det med. Sedan tar du upp fötterna ur vattnet och torkar bort det värsta av vattnet, men foten får gärna vara fuktig. Blöt filen och fila först med den grova sidan på de hårdaste ställena under foten. Sedan tar du den slätare sidan på filen och filar hela foten, under och över och glöm inte tårna. När fötterna är ordentligt avfilade och mjuka så smörjer du in dem.


I helgen ska vi bort så jag passar på och önskar alla en trevlig helg redan nu. Ses efter helgen! :D

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Trevlig helg du med! :)

1:33 em  
Anonymous Anonym sa...

Hihi! Fotbad blir det här i kväll, nyklippt gräs i trädgården har gett mina fotsulor en härlig grön ton...*S*! Olivolja brukar jag ha i vattnet, men inte salt, det testar jag ikväll!

Kram Anniz

7:25 em  
Anonymous Anonym sa...

jag brukar blanda grovt salt och olivolja och smörja hela kroppen med i duschen. man blir len som en barnrumpa!!

8:45 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida