måndag, januari 22, 2007

Veckomatsedel v.3

Matsedeln dårå. Ganska kortfattad blev den, bl.a pga sjukdomarna. Men ändå... som följer:

Måndag:
Kålpaj (faktiskt gott, men nästa gång ska jag definitivt krydda köttfärsen mer och servera tillsammans med den god pepparsås). Tisdag:
Pastasallad med oliver och mozarella, kokt kyckling och pizzasallad

Onsdag:
Typ smörgås och yoghurt

Torsdag:
Killarna åt omelett medan jag var på kemi

Fredag:
Råris och grönsaksgryta med bönor och gröna linser. Majs och broccoli.
Lördag:
Hämtpizza

Söndag:
Chilistekt lax med ugnsstekt potatis och morot och sweetchili-yoghurt till. Blomkål och vitkål i vinegrett och kokta grönsaker från frysen.

Nu på morgonen har jag varit och handlat inför nästa vecka enligt matsedeln som jag till sist lyckades knåpa ihop igårkväll. Köpte bl.a. ekologiska äpplen när jag handlade, och tänkte på det att det är lustigt med de ekologiska äpplena. De är mycket godare och de håller sig fina mycket, mycket längre än "vanliga" äpplen. Och det är väl lustigt, egentligen borde väl de äpplena som är behandlade med allsköns olika preparat hålla längre?! Det enda negativa med de ekologiska äpplena är att de kostar nästan 30kr/kg. Visserligen kostar ju smågodiset nästan 70kr/kg och där brukar man ju inte tveka att skopa i påsen...

Etiketter:

3 kommentarer:

Blogger Alex sa...

Jag är så grymt imponerad av er vardagsmat. Här är vi urdåliga på att variera oss så mycket som ni gör - vi är urdåliga på att planera en hel veckas mat till att börja med! Det blir nog så när båda går hemma och slöar (vi kan "skylla" på det) ;)

11:13 fm  
Anonymous Anonym sa...

Ser lika gott ut som alltid! Jag älskar måndagar när jag får gå in och läsa eran matsedel. :) Nu kurrar det i min mage igen...
Om du orkar får du gärna berätta vad som mer är i den där grönsaksgrytan, den såg ruskigt god ut!

Kram, Sanna

3:50 em  
Blogger Cissi sa...

jag kan inte sluta imponeras av er mat!! Jag planerar också mat för veckan och handlar och jag tycker vi variera oss ganska bra men det blir inte lika bra som hos er och absolut inte lika fint ;)

4:46 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida