onsdag, februari 28, 2007

Veckomatsedel, blandad..

Uppdateringarna har ju varit så dåliga, så i bildmappen hittade jag massvis med middagsbilder som inte publicerats. Därför gör jag så nu att jag kastar in de, helt osorterat eftersom jag inte längre minns när och hur vi åt dem.

Paella
Vegetariska tacos, Maddes önskemiddag.


Afrikansk gryta (fast jag hoppade ananasen och bananerna. Gillar inte frukt i maten)

Chilikryddad fisk med cashewnötter


Snabbpizza (tomatpuré, ost och salami på tunnbröd)

Rösti med tysk vitlökssalami


Haha, nu slår jag hål på myten om att vi alltid äter så nyttig mat. Sent lunch-mellis för barnen en lördag; kokt korv med bröd och tortillachips.
Vi vuxna åt räksmörgåsar - så himla gott!

Linsbiffar, klassisk gräddsås, råris, rotfruktspytt och paprika.


Pilaffris och ugnsstekt lax med örter


Biffgulasch med pasta

Mandelfisk och potatismos kryddad med vitlök och persilja.

Räkpaj med potatisbotten (suuuperod!)

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

fast jag ser allt att det är fullkornskorvbröd *blinkar*

Pajen ser god ut. måste provas vid tillfälle!

kram

7:31 fm  
Blogger Millan sa...

hahaha.. du har så rätt Johanna, visst är det fullkornsbröd! :D
Jaja, jag får försöka bättre nästa gång. ;)

Pajreceptet ska jag nog lägga ut i bloggen, det var en riktig höjdare faktiskt!

kram

9:46 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida