söndag, november 12, 2006

Matsedeln igen

En matvecka kantad av en trött moder med mycket näsblod (blir så när jag blir trött). Men god var den ändå!

Måndag: Ugnsstekt lax med squash, aubergine och paprika. Ljummen pastasallad med vitlöksstekta champinjoner och oliver.




Tisdag: Egna hamburgare och rostade rotfrukter med vitlöksyoghurt.






Onsdag: Köttfärspiroger från frysen (mamman låg och sov).






Torsdag: Fiskgryta med dragon och senap, råris till.
(Enkel och snabb rätt, men rätt lam i smaken. Gör jag om den så blir det ordentligt med vitlök i.)







Fredag: Färdig soppa på burk. Den här är faktiskt ganska god.






Lördag lunch: Risgrynsgröt. Jag gör alltid min i ugnen... så bränner man inte fast något i botten.





Lördag: Jepp... hamburgare genom luckan. Påväg hem ganska sent med trötta barn och maken på vift. Perfekt!



Söndag: Bönbiffar (igen) med senap och kapris, kokt potatis och gräddsås.



Tipselitips.. ;)

Etiketter:

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Herregud vad mycket grönsaker ni äter.. *skäms*.. Önskar att jag också kunde vara så duktig med grönsaksbiten. :)

9:34 em  
Blogger Carolina sa...

Tack för inspirationen. Blir nog bönbiffar snart. När vi har lyckats äta upp resterna av kalkonen vi lagade idag.

10:03 em  
Anonymous Anonym sa...

Åh vad du är duktig o fotar och snäll som delar med dig!

Bönbiff skall testas snart!!//M

4:32 em  
Anonymous Anonym sa...

Åh, vad mycket gott!!!!! En fråga, hur gör du risgrynsgröten i ugnen? Det lät kanon tycker jag. För min del blir det annars "krovar" med gröt för jag bränner bara vid den på spisen.... :p

8:05 em  
Blogger Millan sa...

Såhär gör jag gröt i ugn:

Sätter ugnen på ca 150 grader. Kokar upp vatten och risgryn i en kastrull som tål värmen i ugnen och som får plats. När det kokat färdigt häller jag på mjölken (standard såklart) och låter det hela få ett uppkok. På med locket och in i ugnen i ca 40-45 min. Sköter sig självt.
Så enkelt och smidigt.. och hela familjen ääälskar tomtegröt. :)

10:21 em  
Blogger Sarah sa...

Allt utom risgröten får mig att dreggla. Slörp så gott det ser ut!!!

8:32 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida