fredag, november 10, 2006

Skäms..

Jag har något jag måste erkänna för er. Som ni vet så gick ju vår kaffebryggare sönder och jag köpte en ny.
Problemet är att den jag köpte inte funkade någe bra... hur mycket jag än bryggde vatten, ättikslösningar och slutligen kaffe så fick jag inte bort den där "ny-lukten". Och allt kaffe man bryggde i den smakade likadant = blärk!
Så den bryggaren åkte ut och den gamla trasiga åkte in igen. Det går att brygga max 4 koppar i den.. annars läcker den. Så det bli några omgångar per dag. Det är väl bara en tidfråga innan den klappar ihop helt. Plus att det är rätt jobbigt när man har besök och kaffet bara räcker till en halv kopp var.

Så vi måste köpa ännu en ny bryggare... nr 7. Fast den sista var faktiskt inte vårt fel!!!

9 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

hehe. kaffe i små doser? Tack och lov funkar vår än.. hatar ocskå nya kaffebryggare.

hoppas att ni hittar en som funkar när ny ska köpas nästa gång.

8:50 em  
Blogger Carolina sa...

Tack Millan för receptet på lasagne, det var jättegott!

9:42 em  
Anonymous Anonym sa...

Köpte en ny för några månader i present till maken, en kombinerad espresso/kaffebryggare. Själv är jag inte så förtjust i kaffe...
Tack för recepten! Ska testa lasagnen snarast :)
Kram

10:18 em  
Anonymous Anonym sa...

Millan *ropar*
ska det vara två hela vitlökar i lasagnen??? blir det inte hett?

2:31 em  
Anonymous Anonym sa...

Vi köpte en perkulator sist och det blir jättegott kaffe i den. Kanske värt ett försök eftersom ni verkar ha otur med kaffebryggare? ;)

7:54 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag är ingen kaffedrickare alls. Blir det kaffe här är det snabbespresso med vaniljsirap och mjölkskum. Thé går det mest här!

8:06 em  
Anonymous Anonym sa...

Håller med ovanstående talare, köp en perkulator!
Jääättegott kaffe!
/Den andra kaffetokan ;)

8:32 em  
Blogger Millan sa...

Perkulator är bra för den går inte sönder lika lätt... även om vi säkert skulle lyckas med det med. ;)

Problemet med perkulatorn är att kaffet blir alldeles för varmt och utvecklar inte alla goda smakämnen. Guuu vad "kaffe-snobbig" jag låter, men jag tycker att bryggkaffe blir godast. Även om jag dricker perkulatorkaffe också.. (man tackar väl inte nej till kaffe liksom ;)).

9:58 em  
Anonymous Anonym sa...

Berätta vad nyinköpet blir för nåt!
Jag funderar på att införskaffa en kombi dvs både brygg o espresso! Krups! Bilden på min blogg!!//M

4:32 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida