måndag, november 06, 2006

Veckans matsedel

Måste bara matblogga lite också. ;)
Matsedeln för veckans som var...
Måndag: Lövbiffgryta med pepparrot, råris till.






Tisdag: Veg. lasagne med röda linser och keso.






Onsdag: Köttfärspiroger och grönsaker med yoghurtdip.






Torsdag: Bönbiffar med bulgur och skysås, stekt lök och champinjoner.






Fredag: Potatis- och purjolökssoppa, grahamsfrallor till.






Lördag lunch: Äggröra med potatis, palsternacka, skinka, grönsaker och ost.






Lördag middag: Långpannepizza med klassisk topping + cayennepeppar.

Söndag lunch: Pizzarester






Söndagmiddag: Wokade grönsaker och kyckling med nudlar och jordnötter.




Hoppas att det kan inspirera nån. Recept får man hojta på om man vill.

Etiketter:

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Herregud! Allt såg så himla gott ut och jag skulle kunna sluka alla rätter... Du får gärna lägga ut de recept du orkar...
Jag skulle vilja bo i din familj!

7:21 em  
Anonymous Anonym sa...

åh, jag vill med ha recept. tänk om jag kunde få till det så .. vilken härlig matsedel!
kram

7:54 em  
Anonymous Anonym sa...

Oj, det var inte dåligt det! Att visa upp hela veckans mat. Gott ser det ut!

10:01 em  
Blogger Carolina sa...

Får man komma hem till dig och bo en sån här vecka?

Så duktigt och gott!

10:32 em  
Blogger Unknown sa...

Sluta genast med sånt här. Jag får ju prestationsångest... ;-)

8:01 fm  
Anonymous Anonym sa...

Håller med de andra. My god! Ser ju supergott ut. Jag längtar tills jag får vara hemma och vara mammaledig igen så att man har tid att förebereda såna matsedlar. ;) Bara liiiite prestationsångest får jag. *S*
Om du orkar får du gärna lägga ut recept. Halvveggot här(=jag) vill gärna ha på bönbiffarna och den vegetariska lasagnen!

Kramis!!

8:23 fm  
Blogger Millan sa...

Recept kommer senare.. ikväll kanske.
Och ja, man får komma hit och bo om man vill... men vi bor trångt och jag kan inte garantera kockens humör. Det kan lika gärna bli hämtpizza trots att det står något helt annat på matsedeln, om det är en sådan dag för kocken. ;)

10:09 fm  
Anonymous Anonym sa...

Vegetarisk lasagne vill jag gärna ha recept på :)
Allt såg jättegott ut och det är härligt att se att fler trebarnsmorsor hinner stå och baka och laga mat hehe ;)
Kram!

11:55 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida