söndag, november 05, 2006

Rosa benvärmare

Visst är det roligt att det blev en tjej?! Jag tvekar inför svaret. Jo, det är klart att det är roligt att det var en tjej, men inte för att det var en tjej. En liten Sture hade varit lika välkommen som Nora. Det är verkligen oviktigt, det är inte bara som man säger. Det är en bebis helt enkelt... älskad! Ingen större skillnad, lättare att byta blöja och lite svårare att hitta fina kläder. That's it!
Så jag blir lite obstinat. Vill inte svara med ett enkelt ja. Lägger armarna och kors och gör mig beredd att protestera.

Men så vänder jag mig mot Emil och ser hans fånigt lyckliga leende över frågan. Han tittar på dottern sin och ur ögonen strålar bara gränslös kärlek och glädje. Han är lycklig över att det vart en liten tjej, så är det.
Och jag känner hur irritationen rinner av mig. Det blir plötsligt väldigt lätt att svara ja. Punkt.


Tänk att en vuxen karl kan bli så glad över små rosa klänningar med spets! ;)

Söndagförmiddag...
- Jag har två önskemål när vi ska åka och handla, säger Emil med ett leende. Det är att jag får bära Nora i sjalen och att hon har på sig sina rosa benvärmare.

=)

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

hahaha, din man är ju bara så söt!

Nu finns det paket att hämta här..;-)

Kramar

11:11 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag har alltid (3 gånger i alla fall) trott att jag skulle få det andra könet än vad det blev, så jag har blivit toklycklig och skrattig för att jag jämt haft fel :).
Sedan har det passat mig att få dem i den ordningen de kommit men det är ju en efterkonstruktion... :D

11:57 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida