söndag, juli 08, 2007

Coola söner

Jag talar om för dem hur underbara de är. Det är någonting jag brukar göra, som jag märker har en sån härlig effekt på dem. Så jag berättar hur fantastiskt snälla, goa och duktiga de är. Att jag inte hade kunnat önska mig bättre ungar! De ler, ögon glittrar och längst inne gror ett frö allt starkare.
Så avslutar jag mina lovord:
- ... ni är helt enkelt så himla coola - ascoola!

Och ögonen går från glittrande till strålande! Finare beröm kan man inte få. Underbar, snäll, duktig, osv i all ära... men ascool är det högsta betyget i en 5åring och 3årings värld! :D

3 kommentarer:

Blogger Alex sa...

Underbart - det ska jag ta efter, även om jag redan är på god väg. F får ofta veta att hon är världens bästa storasyster och så gillar hon när man säger att hon är jättefin i de där kläderna eller så. Kanske vi vuxna skulle skärpa till oss och säga sådant oftare till varandra? Alla behöver få stråla lite.

2:13 em  
Anonymous Anonym sa...

Ja, visst finns det inget underbarare än ens egna barn när de är lyckliga! :) Men, vilket ansvar man har när man inser att man verkligen "lägger grunden" för dem med vad man gör och säger.

Ha en bra dag!

9:24 fm  
Blogger Millan sa...

alex: ja precis, vi vuxna borde bli duktigare på att berömma varandra! Tänk vad mycket trevligare det skulle bli om vi ansträngde oss för att säga snälla saker till varandra.

Jenny: precis, allt man säger går ju liksom in i dem.Men jag hoppas att när jag fyller dem lite extra med såna här lovord så kanske det motverkar något av det suckar och gnäll som de har fått höra.

10:23 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida