torsdag, januari 04, 2007

Matsedeln kring jul..

Fotade det mesta dagarna innan jul, men middagarna i mellandagarna kom inte med på bild av någon anledning. Men jag delar med mig av det jag har...


Måndag:
Kycklinggryta med curry, champinjoner och paprika. Basmatiris till. Broccoli, majs, tomat.
Tisdag:
Fullkornspasta och sås med rökt lax, dill, citron, lök, vitlök, grädde (milda lättvarianten). Riven morot, haricot verts och champinjoner marinerade i balsamvinäger.


Onsdag:
Grönsakswok med bl.a. böngroddar, jordnötter och äggnudlar.

Tordag:
Ris- och bönsallad med lax med sambal olek yoghurt.

Fredag:
Vegetariska tacos med bönröra med grön paprika, lök, chili och andra kryddor. Grönsaker och vitlöksyoghurt till.

Lördag lunch:
Flied lice (stekt ris ;)) med räkor och ägg.
Lördag middag:
Gulashsoppa på burk

Söndag-tisdag:
Julmat i alla dess former

Onsdag:
Minns faktiskt inte *s*.. tror att pojkarna kanske fick fiskpinnar och jag och Emil åt typ glass? *hahaha*

Torsdag:
Sej i ugn med skinka och sås med senap och gräslök. Ris till.

Fredag:
Bönburgare i hembakt grahamsbröd med vitlöksdressing och rotfrukter (potatis, morot, kålrot, palsternacka) i ugn.

Lördag lunch:
Nudelwok på diverse grönsaksrester från kyl och frys och en burk böngroddar

Lördag middag:
Pastasallad med kräftstjärtar och massvis av dill. Senapsvinägrett till.

Söndag (nyårsafton):
jepp.. McDonalds vart det ja *s*

Trevligast i veckan var att Åsa förärade oss med sällskap till både lunchen och middagen i lördags (å kaffe å kaka å whiskey och ostbågar ;)). Come again soon darling!! :D

Nästa veckomatsedel (alltså denna veckas ätande) bådar gott. Hittills har vi hunnit äta både quinoa och en hirsotto... och en del annat gott. :)

Etiketter:

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Mmm...mums vad gott allt ser ut och låter!
Quinoa har jag tänkt göra massor av gånger, men det har aldrig blivit av. Ska bli intressant att se vad du gör av det. :)
Jag har förresten också börjat fota våra middagar här hemma nu, så kul att ha tid till sånt nu när jag är hemma igen. Mycket inspiration har jag hämtat här från din blogg. Tack!

Kram, Sanna

9:38 fm  
Blogger Millan sa...

Vad kul Sanna, spännande att få se fler middagar. :)
kram

10:11 fm  
Blogger Unknown sa...

Mumsfilibabba!

10:52 fm  
Blogger Cissi sa...

*mums* det är ju som att äta på restaurang varje dag hos er ;)

11:50 fm  
Anonymous Anonym sa...

Massor av gott! Jag har inte orkat ta tag i våra matsedlar igen, men det kommer väl... Barnen börjar på dagis igen på måndag (usch!)och då blir det lite lugnare här på förmiddagarna, även om bebisen (för hon är faktiskt bebis i några dagar till!)har fått mer temperament nu haha!
Kram!

3:38 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida