söndag, december 17, 2006

Viktigheter

Tycker era barn också om att låna kameran och fota?
Just nu har vi två begåvade fotografer här hemma som har lärt sig hur kameran fungerar. Nästan varje gång man laddar in bilderna i datorn så får man en trevlig överraskning med en massa oväntade bilder. Oftast är det bilder på någons fötter, en vägg, Noras babygym eller andra viktiga saker att föreviga. Och som nu, senaste inladdningen, så fick jag den här bilden på köpet: Jag misstänker skarpt att en liten Måns har varit i farten. Jag vet att jag inte har fotat den i a f, och även om Emil är väl bekant med bestickskorgen till diskmaskinen så tror jag inte att förhållandet är så kärleksfullt så att han vill fota den. Men det är klart, säkert vet jag ju inte... ;)


8 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Haha! Det var ju en rolig bild!

Olivia tycker också om att fotografera men jag släpper inte systemkameran till henne utan uppsikt...

8:27 fm  
Anonymous Anonym sa...

Åh, äntligen kan jag läsa din blogg igen! Jag har inte kunnat ladda upp sidan på ett tag! :(

Jaaa, det är inte bara jag som fotar här hemma. Man kan få sig några goa skratt när man tömmer kameran. Men det är ju rätt så härligt för barnen dokumenterar ju verkligen lite andra saker än vad en annan gör... :D

KRAMIS!!!!

10:52 fm  
Blogger Busmamman sa...

Ha ha , ja det där känner jag igen :)
Eller jag är alltid med när barnen lånar kameran så jag får inga överraskningar så tillvida, men det är alltid lika kul att se korten sen :)

11:27 fm  
Anonymous Anonym sa...

Haha vad gulligt! Sebbe fotade en del förut, men eftersom vi köpt ny kamera har han inte fotat på ett tag... jag är rädd att han ska tappa den här i golvet...
Nu ska vi iofs sälja kameran eftersom jag är missnöjd till tusan, ska skaffa en hederlig gammal Canon igen istället.
Dags att spana in din veckomatsedel, du är så duktig på att göra tillbehör till maten! Jag lyckades väl med sallad någon gång under veckan som gick *s*
Kram

3:10 em  
Blogger Cissi sa...

hahaha!! vilken rolig bild! julian gillar också och ta kort och jag frågar om han ser det han vill ta kort på i rutan. Jaaa säger han då men oftast hamnar objektet bara till hälften i bild ;)

4:56 em  
Anonymous Anonym sa...

Känner igen det där. Har hitta många roliga kort som Jonte har tagit. Spännande att se vad barnen tycker är viktigt at fota tycker jag.

Vi hittade förresten allt igår så nu är alla julklappar klara. Bara lite matkomplettering som ska göras.

7:53 em  
Blogger Carolina sa...

Känner igen det där med att P vill göra det vi gör, dvs fotografera. Däremot får han inte låna kameran själv och den nya får han inte ens låna under uppsikt.

Men det är kul med deras bilder och träning ger färdighet det märks.

9:55 em  
Anonymous Anonym sa...

Mina barn gillar att fota, men de får inte fatt i kameran själva...vågar inte lämna den, de har nämligen en förmåga att förstöra allt som kommer i deras väg...Annars kan stora tjejen faktiskt ta riktigt fina bilder. Lämnar en rad här inne eftersom jag numera läser här nästan dagligen, gillar din blogg och ditt skrivande starkt!

Kram Anniz

11:56 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida