måndag, december 11, 2006

Veckomatsedel a la sjuklingvecka

Veckan började bra, men mot slutet var jag så igensnorad att lusten till at både laga mat och att äta den försvann. Så Emil stod för hans och barnens mat de sista dagarna. Därför blir denna veckomatsedel lite kortare än vanligt.
Men några dagar hann jag med:

Marinerade kycklinglår med en naturell risotto


Chiliköttgryta (och lite kidneybönor i) med råris.


Grönsakssoppa med ost- och kalkonsmörgås



Nu är jag i stort sett frisk (lite snorigt fortfarande, men jag orkar inte vara sjuk längre!) Och pojkarna var tillbaka på dagis idag igen efter 1½ veckas uppehåll. Blandade känslor imorse, men till eftermiddagen när jag hämtade de var de så glada och hade haft det så roligt! Tränar luciasånger gör de för fullt... bara två dagar kvar till Lucia ju! (Hjälp, det är ju fortfarande höst ute, och ändå mindre än två veckor kvar till JUL!) Ska bli spännande med luciatåg. Måns kommer väl säkert backa ur i sista stund och hamna i mitt eller E's knä, men Liam verkar taggad. Han är helt med på att han ska vara tomte (först ville båda två vara spöken i luciatåget, och det krävdes en omfattande övertalningsoperation för att de skulle släppa den idén).
- I luciatåget ska jag vara tomte, säger Liam. Och när jag blir stor ska jag vara rörmokare.
Gissa om pappa är idolen!! Liam vill ha hår på bröstet och armarna i julklapp, som pappa har. Vaddå, går det inte att köpa allt, undrar vår lilla materialist. ;)

Nu ska jag mumsa i mig en sån här:

En nötkarlsbader... de är heeelt fantastiskt goooda!! Ser inte mycket ut för världen, men jisses vilken gobit! :)

Etiketter:

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Gud vilken underbar önskning *s*

Lukas ville vara tärna i år, men han har sorgligt nog ändrat sig till stjärngosse. Synd för han hade varit finaste tärnan *så det så*

Jag undanbeder mig receptet på den där gobiten...allt som är gott är farligt just nu *suckar*

11:31 fm  
Anonymous Anonym sa...

Hihi, vilken kul önskning :)
Sebbe brukar säga att han ska äta massor av mat så att han blir stor och stark som pappa, för då ska han dricka whisky och röka cigarr (!). Tossiga unge!
Hoppas att ni får en fin lucia!
Kram

11:52 fm  
Anonymous Anonym sa...

Ååååh fika mmmm älskar bakverk mmmmm så sugen ;)

6:48 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida