onsdag, november 22, 2006

Lite matbloggning dårå..

Veckan som var försvann så fort och jag missade att fota flera dagar. Men en snabb blandning av de senaste middagarna kommer här:
Kycklingspett med jordnötssås. Bastmatiris och stekt blomkål, broccoli och böngroddar.




Fullkornsspaghetti med lax och räkor i en sås med färsk chili och saffran. Paprika, morot och oliver i vinägrett till.



Kokt potatis och köttbullar med kryddpeppar och senapssås. Vitkålssallad, tomater och stuvad spenat.




Och så kvällens middag... gräddig vitlökspotatis och fylld lax. Stekt bönsallad med rödlök, gröna bönor och kidneybönor och så grönsallad och riven morot i balsamvinäger.
Laxen la jag en halvsida i en ugnsform, skar några fickor och saltade och pepprade. Gjorde en röra på lite yoghurt, majonäs(lätt använde jag), en halv hackad rödlök, röd stenbitsrom, lite citron, dill (från frysen) och s&p. Fyllde fickorna i laxen med majonäsröran och kletade sedan in det som vart kvar ovanpå laxen. In i ugnen på ca 220grader i kanske 20min. De sista 3 minutrarna fick dessutom en burk med skalade räkor i lake göra sällskap på toppen. Det var precis så gott som det lät! =D

Etiketter:

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

ojoj! du är så duktig med maten. Låter som riktig restaurangmat! Jättekul att se! Kul med jordnötssås det hör man inte så ofta att någon äter i Sverige. Jag älskar det!!! Här äts det ofta. Pommes frites och jordnötsås är supergott!

9:44 em  
Anonymous Anonym sa...

ojoj! du är så duktig med maten. Låter som riktig restaurangmat! Jättekul att se! Kul med jordnötssås det hör man inte så ofta att någon äter i Sverige. Jag älskar det!!! Här äts det ofta. Pommes frites och jordnötsås är supergott!

9:44 em  
Anonymous Anonym sa...

Camilla! Vet du att idag har jag kunnat äta och dricka kaffe. Det är som jag fått meningen med mitt liv tillbaka! :)

9:58 em  
Anonymous Anonym sa...

Men vilken god mat, ser ju sååå gott ut! Vilken "vardagsmat" :) Hemma hos mig ser det inte ut så om vardagarna tyvärr...

7:27 em  
Blogger Sarah sa...

Ojvoj vilken gourmetmat. Ställ detta i kontrast till fiskpinnar idag, Scans köttbullar igår ochprinskorv i förrgår............

9:16 em  
Blogger Millan sa...

Det är min mammas fel... jag har så svårt för halvfabrikat och är nog ganska kräsen när det gäller mat. Det måste vara gott, annars äter jag inte.. ;)

Så det är därför "vardags-menyn" ser ut som den gör... :P

9:51 em  
Anonymous Anonym sa...

Herregud vad gott allt ser ut och vad du är duktig på att hitta på maträtter! Hos dig skulle jag vilja äta varje dag...

5:58 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida