onsdag, november 15, 2006

Kalasfunderingar

Liam vet att hans födelsedag närmar sig. Efter jul och så ska det vara snö ute.. så mycket vet han. Men tålamodet är det sämre med, helst vill han fylla år imorgon redan så att han kan få ha sitt kalas! Ända sedan han var på kalas för två dagiskompisar på Nickis, så har han inte pratat om annat än när han ska ha sitt Nickis-kalas. Å är man inte snäll så får man inte komma på hans kalas, hotar han både mig, fadern och brodern med. ;)

Häromdan gjorde jag allvar i att tala om för honom att det inte blir något kalas på Nickis. Jag tycker att det är alldeles för dyrt, hundra kronor per barn med ett minimum på åtta barn bli en ganska saftig kalas-budget. Kanske nästa år då Liam och Måns går på samma avdelning på dagis. Då bli det kanske ett Nickis-kalas för båda två och dagisgruppen.
Hursom så sa jag som det var; inget kalas på Nickis. Sålde istället in idén om ett kalas härhemma, i valfritt tema. Hittade den här sidan med olika kalasteman, och Liam kom ganska snart fram till att ett dinosaurie-kalas var hans melodi. Jättebra, det kan jag fixa. Måns hängde också på och föll för brandbilstemat. Perfekt, det ordnar jag. Måns fyller ju före Liam, så det var ju bra att han också hittade något som föll honom i smaken.
Så så blir det - ett varsitt kalas med en handfull kompisar och varsitt tema. Sedan tar vi ett gemensamt släktkalas på det. Det är tur att Nora fyller i juli... *pust* ;)

7 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Huu... 100 kr per barn!? Det blir en rejäl kalaskostnad det! Men å andra sidan så slipper man ju alla förberedelser och städandet efteråt.

Dinosaurietema låter spännande! Det hade Olivia älskat, hon är helt såld på allt vad dinosaurier och drakar heter.

Tack för receptet på vegetarisk lasagne förresten! Jag gjorde den igår och det blev en stor succé och till och med superkräsa Olivia åt med god aptit :-)

10:57 fm  
Anonymous Anonym sa...

Ouch! Rätt dyrt kalas, misstänker att dom bjuder på korv och bröd och tårta till? Ring och fråga om du får låna Ikeas barnland istället haha ;)

Kalassidan ska jag kika in på, Bella fyller ju år i december, måste fixa tårta då. Vi kommer bara ha kalas för närmaste familjen, känner inte dom på dagis så bra eftersom barnen inte gått där så länge, det får bli nästa år i så fall.
Kram

11:48 fm  
Anonymous Anonym sa...

Oj ja, det var saftigt!
Jag planerar för fullt för Colins sjörövarkalas! :D
Måste få ihop inbjudningarna snart så jag kan få iväg dem.

Hoppas kalasen blir lyckade :D

12:55 em  
Anonymous Anonym sa...

100 per barn minimum 8 barn? Japp, saftig budget det där. Inte behöver ett kalas kosta nästan tusen spänn? Huga.

6:09 em  
Blogger Busmamman sa...

Åh bra sida, tack!! :)

9:02 em  
Anonymous Anonym sa...

Jaa, sådana där ordnade kalas är ju dyra... :p Men det KAN vara positivt ändå om man har sämre ork vissa tider. Jag som är sjuk hade en jättedålig period när storing fyllde år. Då "köpte" vi ett kalas. Men jag tycker egentligen att hemma kalas är mycket roligare. De börjar dö ut och alla ordnade kalas har gjort sitt intåg. Barnen tycker det är roligare att vara hemma hos kompisen och leka med dennes saker osv...

När A. blir 5 i februari ska han ha sitt första barnkalas. Jag blev jätteglad när jag såg brandbilsgrejerna du länkade till. Han ÄLSKAR brandbilar och det var såklart helt rätt för honom!!! Så jag snor nog med mig tipset! Om jag får....*hhi*

Japp, det var mont.material du såg! Det är en sådan förskola. :)

Ha en finfin torsdag!!! KRAMIS!

11:39 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag har använt mig av Kalaspinglan till två kalas. Ett Bratz och ett Spindelmannen. Deras service var otroligt bra! På kalasdagen inser jag att de har glömt att skicka med muggar så det räcker till alla och då skickade de ett taxibud hit från Lidingö! Nu var det ju tur att jag bodde i Stockholmsområdet men det budet måste ha kostat mer än vad sakerna jag köpte gick på. Jag kan bara varmt rekommendera dem!

6:01 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida