onsdag, november 15, 2006

Idag är pojkarna hemma från dagis. Vi ska till logopeden med Liam i eftermiddag, så de fick stanna hemma så att jag har gott om tid att ta mid dit med dem. Jag är lärt mig min läxa efter förra veckans misslyckande.

Då kom vi i vad jag tyckte var i god tid innan. Hade en kvart tillgodo och skulle bara parkera bilen, betala parkeringen och ta mig in med alla tre. Nora började kinka lite i baksätet lagom till att jag svängde in på sjukhusområdet, men det gjorde inte så mycket... vi var ju precis framme så hon skulle få komma ur snart och ammas i väntrummet. Svänger in på den stora parkeringen närmst logopedmottagningen. Börjar ana oråd då det står tre bilar och väntar precis vid infarten till parkeringen. Fullt! Inte en plats.
Sedan cirkulerade vi efter en parkeringsplats i 35 minuter!! Letade på alla öppna parkeringar och garagen. Nora gick från frustrerat gnäll till att skrika helt hysteriskt och jag började dessutom blöda näsblod rätt ordentligt. Då gav jag upp.. insåg att även om jag skulle lyckas få en parkering precis DÅ så skulle det ta sådan tid att ta mig till mottagningen med alla tre barnen att tiden skulle ha hunnit gått ut. Ringde till logopeden och sa som det var och körde sedan hem med näsduk mot näsan, gråten i halsen och en Nora som hade tystnat av ren utmattning. Fy så maktlös jag kände mig där i bilen med henne skrikandes i baksätet... det fanns ju ingenstans där jag kunde stanna och plocka ur henne, och så var jag stressad och sen och hoppades att nu, nu kanske det öppnar sig en lucka för oss snart! Vad förtvivlad hon måste ha varit när hon skrek så pass att hon tillslut somnade.

Så idag blir det inget dagis för the grabs. Vi åker några timmar innan tiden är inbokad. Tar en sväng förbi sjukhusområdet och ser om det finns plats där. Gör det inte det så kör jag vidare ned på stan och parkerar där. Tar Måns i vagnen, Liam på ståbrädan och Nora i sjalen och går upp till sjukhuset. Det går, bara jag får lite tid på mig.
Bussen skulle också funka, men vi behöver handla efteråt så då blir det enklare med bilen.

Så hörrni.. önska mig lycka till idag! ;)
För övrigt kan jag berätta att logopedbesöken går bra. Just nu tränar vi(jag med Liam) på att höra skillnad på P och T. Just nu blir det mest P när Liam pratar - tappa blir pappa, osv. Logopeden tycker att hon hör skillnad varje vecka, så det är ju mycket positivt.

6 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

LYCKA TILL! Det lät onekligen lite tufft det där med att hitta en parkering så det är nog vettigt att vara ute i god tid :-)

10:55 fm  
Anonymous Anonym sa...

Blä, vilken mardrömsresa!! Jag hatar att åka omkring så där och leta efter parkering.
Är det till Ackis ni ska alltså?
I så fall kan jag tipsa om en stor (och billig!) parkering på andra sidan daghammarsköld, snett mitt emot förlossningen. Är du med var jag menar då? Där finns det alltid plats och man slipper bli ruinerad.
Skönt att logopedbesöken går bra!

Kram, Sanna

11:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Lycka till! hoppas att det gått bra. Roligt att Logopeden hör skillnad från vecka till vecka. Skönt.

Att ha med tre barn är tufft. Du är härlig du. Många hade nog valt att ha iaf en på dagis....*blink*

kram

7:09 em  
Blogger Millan sa...

Tack för lycka-till:en! Det gick bra.. hittade en parkering nästan omgående, vilket var tur eftersom jag kom iväg senare än vad jag hade tänkt mig.

Handlingen var jobbigare faktiskt. Eftermiddag med två trötta barn och en trött moder och försenat mellis, men glad bebis. Det gick det med. :)

Tack Sanna för tips om parkering.. lägger på minnet inför nästa gång det krisar. :)

7:41 em  
Anonymous Anonym sa...

Gud, gumman! Det måste vart en pärs förra gången!!! Skönt att det gick bättre nu! Hör av dig om du behöver hjälp med något!!
Massor av kramar

10:05 em  
Blogger Sarah sa...

Strongt! Jag önskar jag vore mindre lättstressad inför den typen av aktiviteter (och då har jag bara två....)

8:31 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida