måndag, juni 19, 2006

Längtar efter regn!

Ååååh vad varmt det är idag!! Skulle nog inte skada med en ordentlig åskskur för att ladda ur lite... det är så kvavt!

Var hos barnmorskan i förmiddags. Min ordinarie var på semester, så jag fick träffa en annan. Hon undrade hur stora mina andra barn hade vart när de föddes, eftersom hon trodde att det var en ganska lite plutt jag hade magen. Hon tyckte att det kändes så.
Men jag tar lätt på de orden... när jag väntade Måns så trodde ju den barnmorskan att han också skulle vara liten. Hon konstaterade att jag nog får ganska små barn (Liam vägde ju bara 3070gr) och det var ju vad jag också trodde. Men Måns förvånade oss alla med sina 4240gr. Så jag tar som sagt barnmorskans gissning med en gnutta salt den här gången. Kanske blir det en liten bebis på strax över 3kg.. eller så blir det som med Måns; en 2månaders bebis från start. Jag tar gärna en större variant även denna gång, om jag får välja.

Imorgon är barnens sista dag på dagis, och sen blir det sommarlov för hela slanten. Ska bli mysigt! Å jag längtar till mina övertidsdagar nu... då har Emil semester och jag ska bara vila och ta det lugnt. Glassa omkring är hemma och vila upp mig inför förlossningen, låta Emil ta hand om barn och hem. Men tills dess är det några saker kvar att ordna. Vi måste köpa ny bilbarnstol till Liam, köpa ny ståbräda, så lite gräsmatta, jag ska sy ett nytt överkast till Liam och en ny babyfilt och så har jag några knappar kvar att sy fast. ;) Och så skulle jag gärna vilja se botten på korgen med stryktvätt innan bebis anländer, men idag är det för varmt för att stryka.

Kattungarna växer och börjar bli lite mer rörliga och småbusiga nu. Tre veckor gamla lite drygt och världens sötaste!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

gud vad du fick vad du ville då....;-) Massor av regn. Bläää... Tur att jag jobbar...

7:46 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida