fredag, juni 16, 2006

Hormoner

Jag boar. Tillslut.

Efter att i veckor gått och tänkt att det faktiskt är lååång tid kvar tills bebisen kommer och tänkt att det mesta löser sig, så tog tillslut mina hormoner tag i denna förnekelse. I helgen som var så ändrade mina sammandragningar plötsligt karaktär. Längre, ondare, mer ihållande och regelbundnare. Jag tror inte på något sätt att det snart är dags, men jag tror att min kropp är mycket klok. För vips så vaknade även den slumrande hjärnan till och så infann sig boarinstinkten.

Nu är det mycket som måste ordnas innan detta barn kommer. Ingen ro och ingen vila, allt ska ställas iordning. Jag putsar alla höst- och vinterskor, proppar de med tidningspapper eller skoblock och travar fint i skokartonger ute i förrådet. Knappar ska sys fast och sömmar ska lagas, gardiner läggas upp och fönster putsas. Till kvällen lagar jag mat två gånger istället för en och fyller frysen med lasagne och pajer och köttbullar och annat att värma på till middag när bebis tar all tid och ork. Papper ska sorteras, listor skrivas och bra-ha-saker inhandlas. Äntligen boar jag!

Idag är det 25 dagar kvar till beräknat datum.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vilken underbart härlig mage du har Camilla! :D
Tänk snart är bebis här! 3:an kan vara lurig, komma när du minst anar det ;) Jag hade aldrig i min vildaste fantasi trott att lillebror skulle komma nästa 3v före bf. Jag hade därför ungefär ALLT kvar att fixa, haha!

Jorå, det går riktigt bra här hemma med syskonen. Colin är otroligt härlig med Kian och det är verkligen annorlunda denna gång när han är större.
Aimee har faktiskt inte visat någon svartsjuka heller, dom har helt enkelt tagit det här med ro båda 2. Känns skönt!
Tror mycket har att göra med att dom faktiskt inte är vana att ha vår uppmärksamhet jämt utan dom har varann. så, jag måste säga att det gått över förväntan. 3:an var helt klart det som gjorde vår familj komplett :D

1:10 em  
Anonymous Anonym sa...

men vilken härlig mage du har!
klar man boar. tillslut. Brukar slå ner som en bimb i huvudet verkar det som. Oh herre gud är det snart dags...

8:25 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida