tisdag, maj 23, 2006

Idag ska jag försöka plocka lite grann härhemma och imorgon så är det storbak som gäller hela dagen. Så på torsdag så hoppas, hoppas, hoppas vi på fint väder(åtminstonde uppehåll) och inte regnet de lovat hittills. För då firar jag nämligen min kvarts-sekel-dag och vill slippa tränga in alla i huset och duka ute istället. Smörgåstårtor och sedan ett gäng bakverk till kaffet är det tänkt. Och sedan en lugn kväll hemma bara, med make, barn och mage.
Jag ska fira min 26-årsdag med "riktig" fest istället. Då vill jag ha en massa folk här, grilla och dricka barnförbjudna drycker och sedan svänga mina lurviga halva natten. ;)

Å nu får faktiskt sommarvädret komma tillbaka! Gillar i vanliga fall lite regn och rusk (framförallt när man har körkort! ;). Men vi hann ju precis sätta igån med tomten och skulle flytta hallonhäcken när det här vädret tog över. Nu inväntar vi bättre tider innan vi avslutar.
Men vad det växer ute nu när regnet kommit. Björkallén fullkomligen exploderade i grönska och snåren(ingen aning om vad de heter) runt trädgården blommor nu för fullt i massvis med vita blommor. Halva tomten är täckt med dess vita blomblad som ramlat av, det ser ut som att det har snöat. Såå fint!!

Vår fina uppgrävda tomt. Men snart ska gräsmattan sås, och hit kommer hallonhäcken att flyttas. Ser ni att det är alldeles vitt på marken?

Tror att det börjar närma sig för nedkomst för vår lilla katt Sivan. Hon är såå storoch rund om magen nu, håller sig mer och mer hemma och är trött och vilar mycket. Läskigt och spännande på samma gång! Hoppas att det går bra för henne!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Passar på att gratta dig i förskott eftersom vi åker upp till Jämtland imorgon. Stort grattis på din 25-årsdag!!!

Hoppas att det går bra för Sivan. Är det hennes första kull? Tänk vad roligt Liam och Måns kommer att ha när kattungarna blir lite större ;)

Jag hoppas att det vita på er gräsmatta inte är snö utan äppelblomblad eller liknande...

10:47 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida