onsdag, maj 17, 2006

Latonsdag

Onsdag och barnen är hemma från dagis i vanlig ordning. Idag blir det lugnt, bara hemma och tvätta, städa, fixa lite. Barnen skickar jag väl ut på tomten om ett tag också. Kanske en kort utflykt med fika upp på åsen om det inte blåser för mycket, men än så länge är det vindstilla och lugnt.
Ska försöka att ta det ganska lugnt idag, har väldigt ont i bäckenet. Emil har möte ikväll och kommer hem sent också, så det blir ingen avlastning i eftermiddag.

Anledningen till att jag har så ont är pga en liten språngmarsch igår. Liam var sååå trött och gnällig när jag hämtade barnen från dagis igår. De hade varit ute och gått hela förmiddagen, och han ville helt enkelt ingenting när jag hämtade honom. Gnydde och gnällde över att hämta sina skor, klä på sig jackan, osv. Och jag som stod super-felparkerad utanför kände mig lite stressad också (man har inte så mycket val annat än att felparkera utanför dagis - det finns inga parkeringsplatser!).
Hursom så kom vi ut från dagis i a f. Efter oss så går två styckna fröknar också som slutat för dan. Sist kommer Caroline, och till Liams besvikelse så stänger hon grinden efter sig. Det har Liam plötlsigt fått nippran på att han _måste_ göra _varje_ dag! Så han börjar störtgrina över att han inte fått stänga grinden och tar sedan fart och rusar därifrån. Jag får helt enket lyfta upp Måns och springa efter, det kan ju komma bilar!
Han är ju jätteångerfull när jag når fatt på honom och berättar att han inte får springa där p g a bilarna och så, han är ju annars såå duktig och försiktig, men när man är en arg, trött och ledsen 4-åring tänker man inte alltid så långt.
Haltar till bilen med barnen och spänner fast de. Hjälp, kändes som om kroppen skulle spricka mittitu efter maratonet! Min kropp pallar inte att springa, och framförallt klarar den inte av de där långa kliven. Myrsteg är det som gäller.
Så ja, idag har jag ont. ;)

Igårkväll förresten så hämtade jag ut mitt riktiga körkort på posten. Det är jättefint, och jag känner mig riktigt duktig faktiskt!! :D

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

tjusigt tjusigt. Vilket skönt bevis det är det där körkortet.

Härligt med en latonsdag.
vi har ocskå det så. Mygitlatigt liksom.

På tal om bäckenet. Har du något bälte som hjälper? Jag hade ett när jag fick foglossning och det hjälpte jättemycket. Vill du låna??

9:40 fm  
Anonymous Anonym sa...

Härligt med en riktig "lapp" i plånboken.

Jag säger som Johanna, har du inget bälte att hålla ihop bäckenet med? För mig hjälpte det massor.

Latonsdag låter härligt, själv sitter jag på jobbet och försöker jobba undan lite saker men helt av allt vill jag åka hem och hämta min prins på dagis och bara mysa hemma.

Ha dé!

1:28 em  
Blogger Millan sa...

Jo jag har ett bälte som jag har fått låna utav Sussi(med Maja). Men jag tyckte inte att det hjälpte mycket alls. Mitt onda sitter så långt ned (på rumpan) och allra mest i fram så jag tyckte att hur jag än drog i det där bältet så höll det inte ihop på rätt ställe. Det är just den där fogen fram som gör sååå gruvligt ont!

Men nu är det itne långt kvar, och blir det på samma sätt som med de tidigare grav. så försvinner det onda i stort sett med förlossningen. *håller tummarna*
Så jag står ut nu... ;)

9:25 em  
Anonymous Anonym sa...

bra det. synd att bältet inte hjälpte, men som sagt, förhoppningsvis släpper det då den är ute. (vet ni förresten om det är en kille eller tjej?)

Ysch för att ha ont. Snart snart inte ont mer.

3:58 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida