torsdag, juni 01, 2006

Det stora äventyret!

Båda barnen är på utflykt med dagis idag. De stora barnen åker Lennakatten(museiejärnväg med ånglokomotiv som åker till och från en utflyktsplats). De mindre barnen skulle till en 4H-gård och titta på djuren, åka hölass, osv.
Igårkväll packade vi varsin ryggsäck åt de. Sittunderlag, servetter och plastbestick. Små matlådor med pastasallad och köttbullar(enligt Liams beställning, det var bara att trilla köttbullar det ;) liten smörgås, festis och kaka fick ligga i kylskåpet över natten. Det packade vi i nu på morgonen under stort allvar. Båda pojkarna bar sina egna ryggsäckar till bilen och var laddade för dagens äventyr.

Måns släppte vi av vid dagis, med tung ryggsäck, som han tålmodigt bar på, och pirrande mage. Liam och jag fortsatte i bilen till tågstationen där stor-avdelningen skulle mötas upp. Allvarsam och nästan lite sammanbiten satt han i baksätet medan jag körde. Lycklig som få hoppade han sedan ur bilen när jag hade parkerat och lät mig hjälpa honom på med ryggsäcken igen.
Liam är en stor pojke nu. Som ska på tågutflykt med egen ryggsäck och eget sittunderlag som han har packat själv. Han upprepade frökens ord för mig innan jag gick- snart kommer tåget, men inte ännu, först måste vi vänta lite. Vinkade till mig och koncentrerade sig på sin uppgift.

Det är en stor dag idag, och jag kan knappt vänta tills jag får åka och hämta de i eftermiddag och höra om deras äventyr!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hur hade dom det???? *nyfiken*
kram

8:02 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida