söndag, maj 14, 2006

Helgen över.

Så var en ledig helg över då!
Hela helgen har gått i flitighetens tecken. Vi har grejat på tomten en massor. Emil har kört skottkärra efter skottkärra med jord och så har vi krattat och jämnat till, grävt upp ogräs och annat och förberett för matjord som vi sen ska så gräsfröna på. Plötsligt har vi väldigt stor tomt kan jag lova! Imorgonkväll ska vi dessutom flytta hallonhäcken så att vi kan så gräsmattan ordentligt sen.
Dessutom har jag bakat och städat i helgen. Mmm *nickar på huvet* jag e duktig jag. ;) Men trött och ont i kroppen...

I fredags blev det en spontanmiddag nere på stan, på china/thai-restaurangen. Riktigt mysigt att äta ute hela familjen! Emil firade mitt nya körkort genom att ta en starköl till middagen - nu måste ju inte han köra hem! Liam blev dock lite besviken på att de inte serverade fiskpinnar, men fann sig rätt snart med buffén istället. ;)
Fiskpinnar är lillherrens nya favoriträtt! Efter att ha fått denna kulinariska höjdpunkt serverad på dagis för första gången i sitt liv (mamman vägrar laga fiskpinnar hemma!) så är han frälst! Förra helgen när jag jobbade lyckades Liam tjata till sig fiskpinnar till mellis utav Emil. Bara fiskpinnar. Han var sååå lycklig! *s*

Imorgon ska jag fira mitt nya körkort. Jag ska storhandla... själv.. helt själv... inga barn.. ingen make... lycka! =)

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

vi kanske kan storhandla ihop???
Kramar

11:47 em  
Blogger Millan sa...

Absolut!!
Välkommen hem!
kram

9:44 fm  
Anonymous Anonym sa...

hoppas att det gick bra att storhandla. det är skönt att göra det när man slipper ha med man och barn. elle rhur?

och jag tror att man löser det mesta. antingen om det är ett, två eller tre barn. Eller fyra eller fem för den delen.
Hur länge är dte kvar nu?
kram!

12:49 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida