lördag, augusti 04, 2007

Veckomatsedel v. 31

Veckomatsedeln är minst sagt lite rörig just nu under semestern. Först är det sen frukost, sen lunch, sent mellanmål och gärna någon fika också när det trillar in en och annan på besök framåt eftermiddagen. Så står man där klockan sju på kvällen igen och är inte det minsta hungrig eller sugen på middag. Det tog några veckor att komma in i lunken, men nu gör vi så att vi försöker få till en ordentligt lagad måltid om dagen iaf, mitt på dan. Så blir det lättare kvällsmål med fil, smörgås eller gröt. Spara lite tid också när man är mitt uppe i grejar-tagen.
Denna vecka kommer tidigt, jag och barnen ska åka typ NU och äter resten av veckans måltider äter vi borta.

Stekt potatis, bacon, gröna bönor, tomat och fetaost sallad och ugnsomelett med ost (recept kan få vid återkomst). De andra åt lite stekt korv också.

Pasta med skinksås (det receptet kan också fås vid hemkomst)

Färdig pizza från frysen, pizzasallad och kokta majskolvar. Icas egna mozzarella-pizza är faktiskt god.

Här glömde jag ta kort, för vi hade min bror som sällskap, men Måns somnade lagom innan maten och hans tallrik tog jag kort på senare. Biff a la Lindström, ugnstekt potatis och grönsaker och lite skysås med en skvätt grädde i.
Klyftpotatis, stekt fläskkött(jag tror att det var snitsel) med stekt lök och sås. Tomat och mozzarella med olivolja och flingsalt och så lite majs.

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Alltså... du lagar så god mat jämt att jag blir hungrig när jag ser dina veckomatsedlar! *slurp*

4:22 em  
Anonymous Anonym sa...

Så homlans gott det ser ut som vanligt! Din familj är verkligen lyckligt lottad som får så underbar bat serverad vecka efter vecka!

9:34 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida