tisdag, juli 31, 2007

Hösttröja


Jag har sytt en tröja till Nora. Den är sånär klar, förutom att jag måste köpa en delbar dragkedja... jag hade bara icke delbart hemma. Första gången jag syr en munkjacka, så jag lånade en bok på bibblan med mönster, istället för att knåpa ihop bäst jag kan som jag brukar göra annars. Vad mycket enklare det var att sy när man har ett mönster att följa! Kanske jag borde prova på oftare... ;)
Den är för stor för lilla fröken nu, men jag hoppas att den ska vara lagom i höst när kvällarna är kyliga. Den är sydd av ett badlakan och ett påslakan från Ikea. Påslakanet (det blommiga) var dessutom ett stooort dubbelpåslakan (på rea för 99:-!!) så jag har massor kvar att sy av. En söt förklädesklänning går ju alltid fort att tråckla ihop.. eller kanske en omlott tröja? Blir mycket blommor... ;)

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Åh, vilken vacker tröja! Du är jätteduktig!!! Tänk om jag orkade...

6:51 em  
Anonymous Anonym sa...

Vad fin! Hon kommer att bli så söt i den :)

9:24 fm  
Blogger Carolina sa...

Superfin!

Har du sett den här tråden på familjeliv förresten?

http://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22566330.html

12:15 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida