torsdag, januari 11, 2007

Världens godaste!!

Okej, nu går det bara inte längre... snart skall här intagas årets andra semla.

Försökte ju vara lite duktig efter nyåret och bli av med det där sista bebishullet som lagt sig så bekvämt runt magen. En endaste semla har jag ätit på den här sidan av nyårsafton.. och det är en bedrift när det gäller mig, vill jag lova.

Men nu, idag, vart suget för stort. Samtalet är ringt, beställningen gjord och nu sitter jag här och väntar på att denna underbara läckerhet ska levereras. Mums!


Bilden lånade jag härifrån.

12 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Mmmm åh va gott. Har varit sugen i flera dagar och inte blev det bättre av den smarriga bilden här brevid ;)
Får absolut bli en semla i morron!

5:30 em  
Anonymous Anonym sa...

Mmm..vad gott! Jag har inte ätit någon alls i år, men jag stod och tittade lite på semmelreceptet idag när jag gjorde bullar. Kanske får bli semlor snart ändå..:)

Och du..tack för dina snälla ord i min blogg när jag var deppig igår. Det värmde!

Kram!

6:36 em  
Blogger Busmamman sa...

Ååååååh *dreggel*
Men här är det hårda tag så jag får nöja mig med en endaste semla i år, på fettisdagen.
Lääängtar!

6:36 em  
Anonymous Anonym sa...

Semlor är mums! Vår mellantjej är mjölkallergiker så vi gjorde egna här hemma häromdagen med soyagrädde. Det var så där goda kan jag meddela, men dottern gillade dem iaf...Lite sånt där "mysigt" bebishull har jag också som en kant kring magen..men det gör väl inte så mkt vaaa?? Fast jag försöker också bli av med den....

Kram Anniz

8:50 em  
Anonymous Anonym sa...

bebishull? Vad jag sett på bilderna ser du oförskämt snygg ut! *blinkar*
Semlor är gott men då jag inte gillar mandelmassa och inte är så speciellt förtjust i grädde är det för mig en konstig kombination.. Fast.. semlor är gott.

8:50 em  
Anonymous Anonym sa...

Aaaah vilken galet god bild!!!//M

10:26 em  
Blogger Unknown sa...

Semlor är muuuuuuuuuuums! Men jag ska hålla mig från dem ett tag till. Har bestämt mig för att inte äta några förrän det är februari. Vi får väl se hur det går med den saken.

9:15 fm  
Anonymous Anonym sa...

*mums* Semlor är en lite lustig kombination. Jag är inte så förtjust i mandelmassa och inte heller grädde men dessa två tillsammans med vetebullen blir ju supersmarrigt.

Jag väntar dock med semlor till fettisdagen, jag har nämligen slutat äta godis och fikabröd efter nyår.

Ha en bra dag!

10:06 fm  
Blogger Cissi sa...

*mums* jag är också supersugen på semla! får kanske ge mig till och baka lite

11:01 fm  
Anonymous Anonym sa...

Nä, urk, jag går emot strömmen och säger att jag inte gillar semlor... grädde är ingen favvo tyvärr.
Men det går åt enorma mängder semlor här hemma ändå för både maken och barnen är förtjusta :)
Gjorde egna semlor i höstas så man kan säga att säsongen pågår året runt här haha!
Kram!

10:06 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag älskar semlor men det har inte blivit någon i år... Men jag vill ha många.

3:04 em  
Anonymous Anonym sa...

hehe. vet du.. Jag var inne på AFF för att kolla hur långt tillbaka man kunde hitta inlägg på 0401. Tyvärr var det inte så långt tillbaka som jag hoppats på. Men jag hittade inlägget där vi fick gissa vem som var gravid (du) och du berättade att ni skulle ha en liten ... STURE. Så fel ni hade *Skrattar*

Lite kul att kolla "bakåt" så där ibland.

hoppas att ni har en fin helg. kram

8:19 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida