söndag, januari 07, 2007

Brandbilar

Nu börjar det närma sig för Måns kalas. I förmiddags gjorde jag iordning hans inbjudningskort, och inför detta satte jag mig ned och frågade på allvar vilka han ville bjuda. Det visade sig att han bara ville bjuda en enda kompis från dagis... och så Liam då såklart. Jätteskönt tycker jag, eftersom jag egentligen känt att Måns är för liten för att ha kalas redan. Det är bara för att Liam ska få ha ett eget kalas, som Måns ska få ett. Så att han också får bestämma tårta (brandbilstårta - jätteviktigt, han påminner mig dagligen) och får paket och så.
Men med en endaste kompis så blir det ju alldeles lagom! Istället för ett gäng snart-3åringar som vill sitta i knät på föräldern och fika, rusa omkring och tillslut inte vågar meta i fiskdammen. Ja ni vet.. ;)
Så jag blev jättenöjd och printade ut två inbjudningskort.. ett till kompisen och ett till Liam. :)
Såhär blev dem:

Liam var inte lika nöjd dock. Han tycker att det är väldigt jobbigt och orättvist att Måns ska få ha kalas och fylla år först, trots att han är minst. Inte helt lätt det där.. ;)

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida