torsdag, januari 18, 2007

Fikapaus

Idag är det inge roligt längre... jag har inte alls blivit friskare utan idag vaknade jag sjukare än någonsin. Såå trött, hostigt och ont i halsen. Sov riktigt dåligt inatt och så två hyperaktiva barn på det. Tredje barnet är inte så hyperaktivt, hon mår nog som mig och har varit mest trött och lite ledsen idag. Höll på att ge upp i förmiddags och ringde till Emil och grät/gnällde/skällde en skvätt sedan samlade jag ihop mig och fick ordning på dagen ändå.

Så nu har jag lurat upp killarna till stora sovrummet där de sitter i sängen, dricker drickyoghurt och tittar på Svamp-bob på dvd'n. Nora somnade efter en stunds gungande i vagnen (lilla, sjuka skruttan!) och kaffebryggaren kunde äntligen slås på.

Så nu står här dukat kaffe och några kokosbollar vid datorn. Hm-katalogen att bläddra i och Oprah på teven i bakgrunden. Min stund, en andningspaus. Har sett ut en del som jag ska beställa från Hm, men det borde ju komma någon slags rabatt snart, så jag väntar någon vecka till.

Kikar lite på lägenheter på nätet också. Nej, vi ska inte flytta... men jag tänkte att min syster kanske kunde lämna huvudstaden och flytta hit till Uppsala istället. En central lägenhet nära stationen så kan du pendla lätt till jobbet, Madde? Den här vore väl nåt? Välbekanta kvarter också... precis där vi bodde innan vi flyttade hit. Nehej, inte det inte. Jaja, försöka kan man ju alltid.

Påfyllning på kaffet nu.. hinner kanske hela koppen innan rackarungarna kommer nedrusande igen. Ikväll ska jag dessutom iväg på första kvällspasset med 3 timmars labbande och undervisande i kemi. Kunde mått bättre... men jag får knapra alvedon och se glad ut.

11 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Usch då vännen :( Hoppas att du fick en liten paus vid datorn iaf! Micke är ledig så jag har lite avlastning idag, dessutom var både S och I på dagis idag, men vi ahr ju flängt runt och handlat som vanligt, måste fylla på alla lager när jag har bil.
Själv börjar jag misstänka halsfluss, har så ont i halsen att jag knappt kan prata :(
Nu sover hela gänget här (inkl maken haha) och jag dricker thé och bläddrar i nya Mama-tidningen. Hade förresten en rabattkod på HM, men det var "bara" 25% rabatt på ETT plagg.
Krya på dig!
Kram!

3:09 em  
Anonymous Anonym sa...

:) Den var faktiskt väldigt fin.

3:48 em  
Blogger Unknown sa...

Mäh... nu blev jag GRYMT sugen på chokladbollar! Måste nog göra sådana efter middagen. Det är ditt fel om jag blir en tjockis ;-)

Hoppas du kryar på dig snart! Det ÄR värdelöst att vara sjuk när man har tre barn att ta hand om.

Kram!

4:49 em  
Anonymous Anonym sa...

Krya på dig, det verkar vara en segdragen historia...

Jag messade dig idag ang kalaset på söndag, hoppas du såg det. I vilket fall som helst ringer jag på lördag och meddelar!

Kram Sussi (m Maja & co)

7:16 em  
Anonymous Anonym sa...

Usch va jobbigt att var sjuk. Krya på dig gumman och ha en bra kväll med labbar och allt.

kram Jeanette

7:20 em  
Blogger Carolina sa...

Åååh vad tråkigt och jobbigt att vara sjuk.

Krya på dig! Kram

7:28 em  
Anonymous Anonym sa...

åh hoppas verkligen att du kryar på dig igen snart. Det är inte lätt att vara den som är hängig när det är en själv som är mamman...

Jag fick erbjudandet om 10%off. Fanns en kod för "vänninnan" ocskå om du vill ha?

kram

8:14 em  
Anonymous Anonym sa...

Krya på dig, trist att du inte blir bra. :(
Jag fick också H&M kod idag med en extrakod på 10 % om du vill ha, fast två behöver du kanske inte, haha ;)

Kram, Sanna

8:33 em  
Anonymous Anonym sa...

Krya på dig! Hoppas att du och Nora blir friska snart så att ni orkar busa med grabbarna.

Trevlig helg!
*kram*

10:01 fm  
Anonymous Anonym sa...

Stackars dig! Verkligen inget kul att vara sjuk och inte få vila. Tycker alla mammor går med seglivade virus just nu, kanske just för att vi aldrig hinner ladda batterierna riktigt. Ang. att ringa till maken på jobbet, så gör jag också det. Dock känns det faktiskt ibland ännu sämre efteråt..vad ska han göra åt det liksom, från jobbet?? Usch, vad jobbigt det är! Hoppas du hinner vila lite i helgen och piggna på dig...

Kram Anniz

8:49 fm  
Blogger Cissi sa...

Hoppas du mår bättre idag! Chokladbollar gjorde vi också igår *mums*

8:35 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida