lördag, december 09, 2006

Min blivande frisör?

I flera dagar har jag liksom gått och konstaterat för Liam och Måns att de msåte klippas snart. De börjar båda bli väldigt långhårigaoch om inget annat så vill man ju ha de nyfriserade till jul iaf. Men jag har inte kommit till skott ännu. Det krävs ett visst mått energi för att ta sig igenom två gossars kalufser ackompanjerat av "mamma, klipp mig inte i örat", "mamma, det kliar", "mamma, det killar", "mamma, jag är bara lite rädd för saxen/trimern", "ajajaj" och "mamma, det gööör faktiskt ont när du klipper mitt hår". Helt klart behöver humöret vara det rätta för att med korrekt ton kunna besvara detta med "sitt still så klipper jag dig inte i örat", "sitt still så går det fortare så kan vi ta bort det kli'iga", "sitt still så killar det inte", "du behöööver inte vara rädd för saxen/trimern" och "nej, det gör INTE ont att klippa håret!".
Och nej, jag har inte haft den energin på sistone och därför är de fortfarande ofriserade, sönerna.

Men jag har visst nämt det både två och tre gånger att de borde klippas, att de är långhåriga.
Ikväll när jag böjde mig ned över Liam i sängen och pussade honom godnatt så trillade mina långa hårtestar ned i ögonen på honom.
- Mamma, du är långhårig! konstaterade han kvickt. Imorgon tycker jag att vi ska klippa dig!


Nehejdu gosse - det blir inget
vi eller klippa eller imorgon... ;)

4 kommentarer:

Blogger Carolina sa...

De är underbara med sina kommentarer, tjatet eller vad vi nu ska kalla det fastnar verkligen ;)

12:23 em  
Anonymous Anonym sa...

hahah. Så kan det vara. Ce vill också gärna klippa mig.. Inte så mycket vill hon att jag ska klippa henne. Fast jag får det. OFtast.
När det tjorvar är det inte lönt att försöka, då blir det bara argt och surt.

Härliga barn det där.

7:50 em  
Blogger Unknown sa...

Oj, det låter som ett riktigt äventyr att klippa barn! Jag har faktiskt bara toppat Olivias hår en gång (hon fick inte hår förrän hon var typ 1,5 år) så jag har ännu inte hamnat i den drabbningen!

Lycka till med kommande klipp :-)

8:10 em  
Anonymous Anonym sa...

Det kanske skulle bli superfint ;)

8:22 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida