lördag, oktober 07, 2006

Extreme homemakeover

Ja blödig det är jag. Och tack alla ni som gav mig bevis på att jag inte är ensam i min galenskap, det känns betryggande. Eller nåt... ;)

Så gråter jag igen. Åt teven även denna gång. Jag snörvlar ljudligt och bryr mig inte om att torka tårarna som rinner. Å fy så hemskt och förfärligt, tänker jag.. och det är det ju verkligen också. Men jag känner även något annat... något som kommer krypande från magtrakten, vidare upp i halsen. Illamående. Det stockar sig lite, tillsammans med tårarna.

För jag blir faktiskt lätt illamående när de åter igen zoomar in en närbild på en tårögd, privilegierad, vit designer från den amerikanska medelklassen. Han torkar tårarna med baksidan av sin handflata, suckar ljudligt och skakar uppgivet på huvudet. Och sen så ler de allihop och tittar uppslutet på varandra. För det är ju nu som de ska komma till undsättning. Och hur ska de då hjälpa alla dessa blinda, sjuka, lama, döende och föräldralösa fattiglappar? Jo med en extrem hemomgörning såklart! Det finns ju inget som kan skänka lycka på samma sätt som en enorm wide-screen-flat-screen-tv, fyra badrum med badkar, två fullstora frysar och två fullstora kylar, två ugnar och 410kvm. Eller hur!
Och samtidigt så kan jag inte låta bli och fundera över hur dessa människor någonsin ska ha råd att betala den elräkningen som denna nya, lyckliga livstil kommer att generera. Skulle egentligen inte en ordentlig sjukförsäkring för alla i familjen vara mer till nytta än ett alldeles eget, designat baseballrum?

Men jag kväver illamåendet och fäller ännu en tår. För är det något de kan, de därborta i det stora landet ower there, så är det att skapa känslosam teve.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja vad ska man säga... Det är tårar som rinner och halleluja vad vi är skenheliga hela bunten, man kan ju inte annat än skratta åt dom på sätt och vis.
Högljutt och tårfyllt och USA räddar än en gång världen ;)
Visst är det märkligt förresten att alla aliens i filmer alltid landar i Amerika??? Dom kanske känner sig mest hemma där hahaha! ;)
Kram

3:34 em  
Anonymous Anonym sa...

Klart du får länka!!! Kul, jag gör detsamma! :)

Hihi, jag fäller oxå många tårar till programmet du skriver om! Jag brukar inte gråta framför tv:n, men _då_ gör jag det! Tycker precis som du att det är galet och _för_ mycket, men ändå trillar tårarna...

Gulligt av Liam att skriva Mail! Min store gosse skrev också allt bakvänt en period. Lite smålustigt ser det ju ut, men som tur är fullt normalt...*skratt*

Kram!!!

9:17 em  
Anonymous Anonym sa...

Ja, USA är ett märkligt land, fullt av dubbelmoral och tårdrypande TV.

7:30 fm  
Blogger Cissi sa...

*fnissar* Precis så satt jag och tänkte igår när jag tittade på samma program. Tårarna sprutar och går bara inte att hejda.
kram Cissi

11:02 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida