fredag, september 29, 2006

Tjat

Det finns tjat som jag kan förstå - "jag vill ha glass", "jag vill ha en sååån", "får jag ta en till kaka, snäääälla" osv. Visst kan det vara jobbigt, men fullt förståligt. Sedan finns det tjat som... tja... ja vad säger ni själva?

Liam - Mamma!
Mamman - Ja älskling?
L - Mamma!
M - Jaaa?
L - Mamma!
M - JA Liam!
L - Mamma!
M - JAA Liam, v a d ä r d e t??
L - Mamma!
Tystnad
L - Mamma!!
Fortsatt tystnad
L - Mamma, mamma, MAMMAAAA!
M - JAA Liam, vad vill du?
L - Åååh mamma, varför svarar du inte? Jag har ropat på dig hela dan!

Gaaah! *sliter mitt hår*

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

*asg* Vad underbart! Vad får de egentligen att säga sådana saker?! Jag skrattar så jag gråter här! =)

2:20 em  
Anonymous Anonym sa...

*ler igenkännande* Dom är härliga dom små liven :)

10:28 em  
Anonymous Anonym sa...

Skulle precis skriva samma strof som Sandra ovan:
"ler igenkännande". :)

Kul att du kikade tillbaka hos oss. Säg till om du vill kika i bloggen med foton. Jag har lösen dit.

Kram!

9:47 em  
Anonymous Anonym sa...

Bara jag igen! Blev så full i skratt nu ikväll när väninnan berättade om mellansonens ( 2 1/2 år)nya grej. Han säger precis så som du skrev i inlägget hahaha!
Vad barn är lika ibland!
Trevlig helg!
Kram

10:26 em  
Blogger Millan sa...

Ulle - jag ÄR nyfiken! Du kan väl mejla mig.. tror jag lämnade mejlen i din gästbok. :)

9:26 em  
Anonymous Anonym sa...

Å förlåt snubblade in här och läste "tjatet" från din son... heeelt underbart att höra att det inte bara är mina barn som gör så *ler*

10:11 em  
Anonymous Anonym sa...

Underbart!!

Snart kommer det dock att vara en något vänd situation. Jag har en 8 åring som jag kan ropa på i evighet och när hon äntligen svarar och man frågar -Varför svarade du inte? -Va?
Hon verkar gå med osynliga öronproppar!!

Trevlig bloggsida du har!//M

12:34 em  
Blogger Cissi sa...

*fniss* Jag känner igen det där alltför väl. Julian kan också hålla på sådär i evigheter och sambon frågar: Varför svarar du då? Ja ibland kan man ju undra varför man svarar men det går liksom automatiskt ;)

7:51 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida