tisdag, oktober 03, 2006

Tisdag

Kallt imorse. Låg under två filtar i soffan när pojkarna hade gett sig av till dagis. Slötittade på teven medan jag väntade på att Nora skulle vakna till liv däruppe i sängen, så att dagen kunde vakna.
Så nu sitter vi här, jag och Nora. Jag är iklädd värmande raggsockor och en matchande, välfylld kaffekopp i handen. Nora gymmar bredvid, lika strålande vacker som alltid.

Det är höst idag, på riktigt. Med guloranga löv längst hela allévägen, disigt och regnet anas i det gråmulna himlen. Det är grått och fuktigt och alldeles, alldeles underbart! Man borde verkligen ge sig ut med kameran och föreviga en sådan här härlig dag, vi får se om jag hinner. Jag och Nora har en del att stå i innan vi måste hämta upp bröderna på dagis efter lunch. Sedan ska vi vidare till vännerna och dricka kaffe och prata väsentligheter.

Ikväll har Emil sent kvällsmöte på facket, så jag och barnen får rå om oss själva. Det blir en bit stek ikväll, kokt länge i buljong, krossade vitlöksklyftor och andra kryddor. Klassiskt med kokt potatis och gräddsås. Passar vädret.

Idag blir nog en bra dag. Det känns så. :)

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

åh vad jag önskar att jag kände samma sak... Här känns det mer som en riktigt risig dag...
Kramar

10:14 fm  
Anonymous Anonym sa...

Så söt lillasyster ni har!! Gillar den klänningen! Passar ju perfekt en höstdag som idag!

Nu blev jag så hugrig när jag läste om er goda mat! Ska kila upp och laga till nåt.

Kram Ulle *som tittar in igen om det är ok*

10:23 fm  
Anonymous Anonym sa...

Det låter urmysigt! Önskar jag kunde se lika positivt på en gråkall dag som du. ;) Vad söt lilla Nora är och jag blir lite nyfiken på klänningen, var kommer den ifrån?

Kram, Sanna

1:20 em  
Blogger fanny sa...

Vad mysigt ni verkar ha det. Och visst är det skumt att våra små har blivit så stora. Det går alldeles för fort - var sitter stoppknappen??!!!! Och vad gullig hon är, Nora!

1:48 em  
Anonymous Anonym sa...

Här är det oxå höstkallt men inte på långa vägar så mysigt som ni verkar ha det *s* Mer gråmulet och trist, småduggar hela tiden.
Väldigt söt lillasyster i gymmet, frågar som flera andra här ovan var du har köpt klänningen?
Nu ska jag knocka alla barnen och sätta mig och blogga lite!
Kram

2:41 em  
Anonymous Anonym sa...

Vilken fin klänning hon har! Och så är hon ju så söt också :)

9:03 em  
Blogger Millan sa...

Det vart en härlig dag! :D

Klänningen kommer från Po.p. Den inhandlades en solig dag i Sthml, då jag med Åsa i släptåg hade besökt Sibyllekliniken för ett köns-ul. Det var det första plagget jag köpte till Nora. :)

9:07 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida