lördag, september 23, 2006

Lugn och ro

*Suckar ljuvt* ååhh vad det är skönt med helg! Är ju van att jobba varannan helg, så det känns så lyxigt nu när jag är mammaledig och vi har _varje_ helg lediga tillsammans hela familjen. Då kan man liksom unna sig en hel helg utan något särskilt inplanerat. När jag jobbar känns det som att det blir så mycket som måste göras när vi båda är lediga - saker ska handlas och fixas, snickras och trixas. Och så ska man hinna städa och umgås med både familj och vänner. Komma ifatt med tvätten, vaxa bilen, laga goda middagar och ha kvalitetstid med både barn och make/maka.

Så idag har vi tagit det lugnt. Myste här hemma hela morgonen och sen åkte vi ned på stan, tog några svängar genom Vaksala torg och dess stånd, fyndade valnötter, bulgur och annat på orientbutiken och avslutade med fika i lekparken. Nu är vi hemma och ska snart baka pizza till middag (enligt Liams önskemål). Trevligt, trevligt!

Men först ska jag bara mysa klart med mitt kaffe och lite glass här vid datorn, Emil busar med barnen. Det är inte helt dumt det heller. :)

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det låter som en supermysig dag. Här har det gått i ett, fast jag njuter av att vara ledig. Jag jobbar ju också en hel del helger, så att få vara ledig två dagar i följd känns som en lyx. Nu ska jag snart iväg på tjejmiddag. :)

Företaget jag håller på och startar är en nätbutik med kläder som jag syr själv. Mycket 70-talsinspirerat med glada färger. Det är främst förklädesklänningar och kort- och långärmade tröjor med tryck som jag ritar själv och olikfärgade sömmar. Jag har inga bilder ute än, men planen är att starta 1/11. Vi får väl se om jag kan hålla det datumet.
Sidan kommer att finnas här: www.sululo.se

Kram!

4:54 em  
Anonymous Anonym sa...

vet du.. jag har ågren över att börja jobba. vill inte in i ekorrhjulet igen. Inte jobba båda.. usch. Hur ska man hinna? Nu kan man ändå mysa mycket när det är kvällar och helger men sendå?
Skönt att ni hade det så bra. En härlig helg.
kram

8:52 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida