onsdag, september 27, 2006

Höstfunderingar

Vi går på promenad, jag och mina små. I vår egna lilla värld, långsamt fram längst grusvägen, och jag känner hur ofantligt rik jag är. En liten gosse i varsin hand och systern på magen, närmast mitt hjärta. Jag är fullastad med barn, det är mäktigt.

En platt groda ligger där i hjulspåren på vägen. Ni konstaterar, såsom barn gör. Platt och död. Överkörd. Fortsätter stilla framåt i höstsolen. Den värmer ordentligt än, trots att löven faller. Ni längtar efter snön, för den kommer ju snart - nu när löven börjat falla. Och julen! Då får man äta tomtemat. Det vet Liam, för han är 4år och stor. Men mamma är större, och störst det är pappa. För han har stora tår på sina fötter.

Nästan hemma, vi ser alla huset. Det är tur det, för benen är trötta nu. Måns tur att stänga grinden idag. Fika i trädgården? Ja tack gärna. Mamma får brygga kaffe så bjuder bröderna på trolldegskakor.

4 kommentarer:

Blogger Hanna sa...

Men så underbart vackert du skriver! Du får verkligen texten att bli levande...

Härligt med massa ungar:) Hoppas jag också har så många barn en dag!

9:51 em  
Anonymous Anonym sa...

Hejsan! Har kikat in till dig via Nina och måste bara skriva att jag läst lite i din blogg! Du skriver otroligt levande och jag blir så glad över dina ord! Har oxå tre barn och stundtals känns det kaotiskt men mest är det ljuvligt! Jag har två pojkar på 4 och 8 år och så kom en liten sessa som nu är 2 år.

En varm kram till er!

Ulle

12:30 em  
Anonymous Anonym sa...

Precis så. Precis! Tack för att du satte ord på hur det är.
Visst är livet rikt på mycket om man har småttingar. Barn är en stor gåva. Den största.

8:51 em  
Anonymous Anonym sa...

Vad fint! Du kan verkligen skriva. :)

Kram!

2:19 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida